rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kroatiaan kesäkuuksi  (Luettu 23188 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #75 : 7.04.2014 kello on 09:00 »
   Vaaralliseksi minäkin tunsin nuo seudut. Parhaat nähtävyydet oli kansallispuistot, Krka ja Plitvicka. Vaara tuli siitä, kun maassa maan tavalla, ja hörpimmä joka käänteessä heidän "kossuaan". Minä heikkovatsaisena jouduin pelkäämään jatkuvasti, milloin kurahtaa.
   Tämän voi poistaa, jos valvoja katsoo tämän aiheettomana pelotteluna.  ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:29.11.2020 kello on 08:14
  • Motto: Carpe diem...
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #76 : 7.04.2014 kello on 09:07 »
Täytynee mennä ottamaan selvää siitä,  että säilyykö rahat ja jääkaappi.  Vuonna 1990 säilyi,  kun veneilimme Dalmatian saaristossa yli 5 viikkoa. Lähes kaikki asutut saaret tuli koluttua 500 mpk reissulla.  Se oli aikaa ennen sotaa.                       

Vuonna 1996 matkailuautolla reissatessa myöskin säilyivät eväät.  Samoin vuonna 2005 välillä Rijeka - Dubrovnik. 

Testataan sitten taas, että onko rosvoilla munaa,  ryöstää karvanaamari turisteilta kunaa....

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
  • Eipä hetkauta, kuljen vain.
    • Blogi
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #77 : 7.04.2014 kello on 10:45 »
"Itse suosittelen sinua palaamaan .orgin tuttuun ja turvalliseen huomaan takaisin.  ;)"




KEV puhuu asiaa, tule Soleil takaisin!   ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:16
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
« Vastaus #78 : 7.04.2014 kello on 14:23 »
Joo, parempi on mennä sänkyyn pitkäkseen ja katsoa ettei seinällä ole taulua joka voisi pudota päälle.

  • Vieras
  • Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #79 : 7.04.2014 kello on 14:46 »
    Winemaker,  ;) ja muillekkin  ;)!

    Pakkohan minun oli jo jotakin sanoa, kun ihanaa Kroatiaa alettiin moittia rosvojen maaksi ja ettei siellä voi yöpyä kuin sähköaidatulla alueella. En ole kyllä tuollaisia aitauksia nähnyt missään vai olenko minä ihan silmät sokkona kulkenut? Ja vielä minun niin ihanien matkatarinoiden jälkeen. Ainut pieni negatiivinen asia oli matkallamme se, ettei asiakaspalvelu ollut niin ystävällistä kuin mitä olemme nyt uudessa kotimaassani ja naapurimaissa tottuneet, tuosta olenkin blogissa muisteloita menneestä vuodesta jotakin kirjoitellut. Mahtava muisto jäi siltä turhalta pyöräreissultakin, kun se parveketta rakentava nuori Mies tullen mennen tervehti, siellä köyhän näköisellä maaseudulla. Upea hetki oli siinä yhdellä muistomerkillä. Jotakin se hetki muutti pysyvästi minussa. Onneksi pysähdyttiin aistimaan ja kokemaan.

    Sen ainoan varoituksen sanan voi sanoa, että jostakin luimme kuinka Kroatiassa ei luonnossa kannata liikkua muualla kuin merkityillä kävely- ja pyöräilyreiteillä. Maassa on vielä maamiinoja sodan jäljiltä ja niihin on kuollut sodan jälkeen noin 500 siviiliä.

    Ps. Tämä nyt ei kuulu Kroatia asiaan. Tämä näin riittää, olkaa hyvät ja kiitos paljon! :)
    Näin on nyt oikein mukava ja parempi. On vaikeampi nyt kirjoittaa mukamast. Kirjautuneena ja puheliaana kertoisin liikaa maailmalle itsestäni. Olen vähän hankala tyyppikin. Eikä minua muut jutut kiinnosta kuin matkailuun liittyvät, raja oli vaikea vetää ja siinä tein virheen kun muuhun osallistuin. Onhan minulla ikävä täällä muutamia ja siksi käyn näitä yleisiä juttuja välillä lukemassa ja jotakin kirjoittamassakin. En ole vielä päässyt kokonaan irti teistä, kauheita salaisuuksia nyt tunnustan.  ;) Yksi asia mitä olin jo ajatellut pitemmän aikaa, oli se, että vietin aivan liian paljon aikaa orgissa ja siihen oli tultava muutos. Aina muutos elämässä, tuo uutta ja mukavaa tilalle. Minulle tuntevalla vain tuli vahva tunne, että minusta ei tykätä ja vielä kun rehellinen kirjoittelu näytti ärsyttävän joitakin, koin parhaaksi häipyä. Nettikirjoittelu on nettikirjoittelua, eikä sitä niin vakavasti pitäisi ottaa, tiedän. Minä en kyllä ymmärrä aina miesten huumoriakaan ja ehkä olen liian herkkänahkainenkin. :-[ Siinä minä tietysti heikkouteni paljastin mutta en halua negatiivisyyttäkään . Myös aika vähän täällä on matkailevia tai siitä kertovia. Eihän tämä tämmöinen kirjoittelupaikka ole nyt ollenkaan paikka jossa tykätään lukea mukavista ja ihanista asioista. Oikeastaan myös luonnollinen avoimuuteni on saanut suuren särön ja alan yhä enempi uskomaan todeksi sitä asiaa, vaikken haluaisikaan, että ei Suomessa tämä ulkosuomalaisen elämä kiinnosta ketään, niin kuin minulle ovat sanoneet monet pitempään ulkomailla asuneet. Minä olen vaan alkanut uskomaan heidän viisasta neuvoa, että kannattaa vasta ketoa kun kysytään. Jotakin minusta on tuhottu.

    Matkailu on suurta iloa ja positiivisyyttä tuovaa, intohimo - elämän suola, näin ajattelen enkä tässä asiassa halua muuttua. :) Tietysti ei kaikki tykkää, eikä tarvitsekaan tykätä. Taas viime viikonloppuna sen koimme vaikka menimme lähes sokkona paikaan, niin aina löytyy kinostavaa ja erikoista nähtävää. Olipa Herralla melkoinen pienoisjunarata kun kiskoja 2.5km hallissaan. Ja siistit vessat ja suihkut stellplatzilla.

    Blogi on hyvä ja oikea paikka laitaa sinne pieni pala tästä elämästä, matkailijoiden löytöretkistä. Sinne osaan olla kertomatta kaikkea mukavaa ja tiukan rajan osaan vetää. Pieniä juttuja sinne kyllä tulee koko ajan lisää.

    Haluan kannustaa ihmisiä lähtemään katselemaan ja kokemaan uteliaina uusia asioita. Kokemaan samaa riemua mitä minä koe aina matkaillessani, toivon myös sitä iloa ja riemua muille vielä enemmän!!! On aina huippu hetki, kun mökkiauto lähtee pihasta, taas pian lähtee.
     
    Täällä ei ole pelättävää vaan ainoastaan paljon koettavaa. Nauttimaan matkaillen kaikesta tästä, nähtävyyksistä ja vaikkapa keski- ja etelä Euroopan hienoista neljän ja viiden tähden leirintäalueista. Tiedän myös sen, että moni Suomesta tänne matkaava kulkee ehkäpä aivan liian kiireellä matkallaan,(ainakin me kuljimme aiemmin) muutaman päivän pysähdys paikoilleen ja tutustuminen lähi tienooseen, niin kokee paljon enemmän. Paikat eivät kyllä häviä mihinkään ja ne ehtii kyllä näkemään myöhemminkin.

    Vieläkin niin naurattaa, maalaistollot maailmalla, vaikka olemme monet kerrat käyneet täällä asuessamme tuossa lähellä olevissa Füssenissä ja Kemptenissä niin tänä vuonna käydyillä reissuilla kamerani löysi niin paljon taas uutta nähtävää, mitä en ollut aiemmin nähnyt. Yksi kokonainen linnakin löytyi nurkan takaa. Sitä katseltavaa on niin paljon kaikkialla, en vieläkään ymmärrä kuinka paljon sitä on.

    http://soleilblogi.blogspot.de/2014/02/kullan-kimallusta-kemptenissa.html

    http://soleilblogi.blogspot.de/2014/02/21-2322014talvinen-viikonloppu.html

    Mukavia reissuja ja löytöretkiä toivotellen! 
    Ihanaa päivän jatkoa, niin kuin saksalainen toivottelee luonnollisesti ja aidosti pitkin päivää, naapurit ja kaupan kassatkin toisilleen. :)
    -Soleil-

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 23:37
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #80 : 7.04.2014 kello on 15:33 »
    ^
    Juu. älä Soleil missän tapauksessa lopeta tänne kirjoittamasta Thumb Kun sulla mahdollisuus kokea ja kertoa siitä meille "saaressa asuville"..

    On paljon mukavampi ottaa omiksi tuleviksi matkakohteiksi paikkoja, joista on saanut lukea - ja varsinki positiivista.

    Se on sen kirjoittajan sääli, joka toisen mahdollisuuksia reissata alkaa arvostelemaan. Tai ylipäätään negatiivista ulkomaanmatkailusta rupeaa levittämään. Näppäinhiljaisuuden saa palkinnoksi..

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:09
    Vs: Kroatiaan kesäkuuksi
    « Vastaus #81 : 7.04.2014 kello on 19:10 »
    ^
    Juu. älä Soleil missän tapauksessa lopeta tänne kirjoittamasta Thumb
    Thumb