rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli  (Luettu 31210 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #60 : 17.02.2015 kello on 09:24 »
Toassiisa tuli uutta tietoa, eikö kaikkien Mppt säätimien toiminta periaate ole sama.  ::)
kaikki mppt säätimet pyrkii pitämään paneeli jänitteen parhaalla tehoalueella,mutta vain osa pystyy tekemään sen sarjaankytkettyjen paneeleiden korkeammalla jänniteellä.
eli se jänniteen alenns poveri on eri säätimis erillainen, ja tällä hetkell hinta näil erillaisilla säätimill myös aika erillainen..ss

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #61 : 17.02.2015 kello on 09:32 »
Mä olen lähes 100% varma että tarjolla on mppt säätimiä ja sitten niitä OIKEASTI mppt säätimiä. Hintahaarukka on niin valtava että se jo kertoo feikki systeemejä olevan tarjolla ja paljon. En poista Rolli mitään,  olen samoilla linjoilla kanssasi että täältä löytyy myös monenlaista tietoa. Lisäksi laitan niitä asennuskuvia ja kuvia näytöstä tarkoin tiedoin ilmasta/klo ajasta ja muusta asiaan vaikuttavista tekijöistä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #62 : 17.02.2015 kello on 09:37 »

eli se jänniteen alenns poveri on eri säätimis erillainen, ja tällä hetkell hinta näil erillaisilla säätimill myös aika erillainen..ss
Laitappas lisätietoo paremmista merkeistä. Kiitos.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #63 : 17.02.2015 kello on 10:47 »
No ainakin Tracer on pitkään tunnettu ja hyväksi havaittu säädin. Minä nojaan tietoni sähköalan ammattilaisiin 2kpl.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #64 : 17.02.2015 kello on 10:49 »
Vit...mitä hymiöitä tää laittelee kun kännykällä kirjoittaa. Säädin on toi hymiön sana eikä mitään hymiöitä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #65 : 17.02.2015 kello on 10:50 »
Antaa olla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #66 : 17.02.2015 kello on 11:27 »
Laitappas lisätietoo paremmista merkeistä. Kiitos.
Tost  on hyvä lukee vaik alkuun
http://www.solarpower.fi/products.php?p=f0911e

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #67 : 17.02.2015 kello on 11:39 »
eläkä teukka oo poistamassa mittään juttuja, minusta tää on harvinaisn asiapitonen ketju hyvine kysymyksineen kyseen alaistuksineen..
teniikoita on  erilaisia ja ovat toiminnaltaan niinlähellä toiisia ettei oo oikeeta ja väärääsysteemiä, jatketaan Thumb

Täsmälleen näin ja Rollilla lienee eniten tietoa eri asennuksista.
Nyt on päästy siitä ettei kukaan kysy että onko 20w paneeli hyvä, joten kaikki on hyviä ja erot käytännössä mitättömiä. Mutta hämärässä energiaa taivaalla on vähän, ettei sen varaan laske liikaa, sanoo mainos mitä tahansa paneelin kyvyistä.

Mppt on kuitenkin halvin konsti saada lisää virtaa. Itsellä on kymmenvuotias Naps mppt, onko nykyiset kuinka paljon parempia?

Seuraava kiinnostava tieto olis paljonko sama kennosto kerää vuorokaudessa Ah ,amppeeri tunteja, varjossa tai verraten aurinkoisessa paikassa. Tuosta saisi jotain tuntumaa paljonko virtasta on päivittäin käytettävissä.
Varmasti Esim Tracerista tieto löytyy jos jaksaa selailla.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #68 : 17.02.2015 kello on 11:46 »
jos teukalle sopii, teemmekevään tullen vertailun jossa lataame yhtä isoo akkuu jossa sopivastikuormaa koko vuorokauden, kahdella eri systeemillä ja laskemme tuoton kennon vattiakohden puolen tunnin välein, näin saamme hyvän vertailu käppyrästön piirrettyä..  siin ois aihtta vaik pöllän kevät treffiksi Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #69 : 17.02.2015 kello on 11:48 »

Seuraava kiinnostava tieto olis paljonko sama kennosto kerää vuorokaudessa Ah ,amppeeri tunteja, varjossa tai verraten aurinkoisessa paikassa. Tuosta saisi jotain tuntumaa paljonko virtasta on päivittäin käytettävissä.
Varmasti Esim Tracerista tieto löytyy jos jaksaa selailla.

Tuossa kohtaa olisi mielenkiintoista tietää tuleeko ohutkalvon edut esiin suomen talvioloissa. Perinteiset haluaa suoraa auringonpaistetta tuottaakseen ja mikäli tuo ohutkalvo toimii myös auringon ollessa matalalla keskitalvella siinä on selkeä etu sen puolesta. Kesällä toimiivarmasti mikä vaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #70 : 17.02.2015 kello on 12:58 »
jos teukalle sopii, teemmekevään tullen vertailun jossa lataame yhtä isoo akkuu jossa sopivastikuormaa koko vuorokauden, kahdella eri systeemillä ja laskemme tuoton kennon vattiakohden puolen tunnin välein, näin saamme hyvän vertailu käppyrästön piirrettyä..  siin ois aihtta vaik pöllän kevät treffiksi Thumb
Tämä ehdotus sopii minulle oikein mainiosti  Thumb Mielenkiintoinen testi ja saadaan sillä
oikeaa tietoa porukalle. Minulla kun ei näistä ole kokemusta niin en omaa paneliani kehu enkä
hauku. Sit testin jälkeen ollaan viisaampia. Olen mukana testauksessa Rolli  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
« Vastaus #71 : 17.02.2015 kello on 14:43 »
Tämä ehdotus sopii minulle oikein mainiosti  Thumb Mielenkiintoinen testi ja saadaan sillä
oikeaa tietoa porukalle. Minulla kun ei näistä ole kokemusta niin en omaa paneliani kehu enkä
hauku. Sit testin jälkeen ollaan viisaampia. Olen mukana testauksessa Rolli  :)
sitt treffien suunnitteluun,onko sitt sity tyylinen mun hallin pihas tai luonnon rauhass vaikka pöllässä.. siit lisää sitt treffiosastolla Thumb

  • Vieras
  • Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
    « Vastaus #72 : 17.02.2015 kello on 15:23 »
    sitt treffien suunnitteluun,onko sitt sity tyylinen mun hallin pihas tai luonnon rauhass vaikka pöllässä.. siit lisää sitt treffiosastolla Thumb
           Aihe kiinnostaa! mukana ollaan sinne mihin tulijat äänestää.. Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.11.2018 kello on 13:14
    Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
    « Vastaus #73 : 21.03.2015 kello on 14:13 »
    Sinne lähti tilaus tuontiliikkeelle Ohutkalvopaneelista ja Tracerin Mppt 150V/10A säätimestä. Saas nähkä miten tässä käy :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Monikidepaneli vs. ohutkalvopaneli
    « Vastaus #74 : 21.03.2015 kello on 14:56 »
    Sinne lähti tilaus tuontiliikkeelle Ohutkalvopaneelista ja Tracerin Mppt 150V/10A säätimestä. Saas nähkä miten tässä käy :D
    Käy hyvin  Thumb