rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kiinanagregaatin kunnostus.  (Luettu 32101 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:58
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #120 : 18.03.2015 kello on 21:38 »
Mulla on kaveri jolla talvisaikaan on harrikan kone olohuoneessa osina,siinä sitä on kuulemma mukava rassailla telkkua katellen ja kun ei tartte pois kotoa lähtä harrastamaan.meillä vaimo sais pas**halvauksenjos mä jotain moottoria alkaisin olkkarin pöydällä korjailemaan.

Eräs tuttavan tuttava entiwanhaan rakenteli Folkkarin koneita olohuoneen nurkassa. Oli vielä niin tarkka että ympärillä oli teltta ja imuri imi sieltä pölyjä pois.  :o
Kaikki meni hyvin monta vuotta, kunnes emäntä kuuli, että naapurissa sama homma tehdään autotallissa...    :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:38
  • Autossa on pyörät
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #121 : 18.03.2015 kello on 21:42 »
Mulla on kaveri jolla talvisaikaan on harrikan kone olohuoneessa osina,siinä sitä on kuulemma mukava rassailla telkkua katellen ja kun ei tartte pois kotoa lähtä harrastamaan.meillä vaimo sais pas**halvauksenjos mä jotain moottoria alkaisin olkkarin pöydällä korjailemaan.
Kerranvanhaan oli kaverilla tuutin kannu kylppärissä osina 118 desibeliä tuli kun mutsi tuli himaan  :laugh:

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #122 : 18.03.2015 kello on 21:51 »
Tuo teltta. Mikä siinä oli oikein ideana? Kun niitä pölyjä imettiin. Oliko se joku rallikone joka tehdään pölyttömässä tilassa. Mustan kun Kilpilahdessa oli kerran juttua, että olivat Rautaruukkia tehneet ja menneet yhtä valvojaa hakemaan kaljoille niin ne oli ikunasta kattoneet että se oli vaimon kanssa levittänyt putkipiirrustukset lattialle ja vaimon kanssa yhdessä suunnittelivat. Että voi sitä yhteistyössäkin tehdä. Jännästi oli siinä lakerissa oikein kuoppa mihin se oli imaissut. Millähän sen kaulan saisi putsattua. Hienolla hiekkapaperilla pyöräyttäisi. Varoo vaan että ei hio vahingossa poikki.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #123 : 18.03.2015 kello on 22:29 »
Kaveri remppasi jenkkiauton konetta. Kun kone oli kasattu, ei jaksanut odottaa eka savujen ottoa autossa, joten päräytti V-kasin verstaan pöydällä pyörimään.  :D

Ihan himppisen meni pois aiheesta.  ;)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 4.12.2020 kello on 12:17
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #124 : 16.04.2015 kello on 05:49 »
Kiertokangen alapään yläpuolen laakeriliuska oli mennyt. Sen takia se pyöri mutta kun puristusta tuli niin se otti kiinni. Ei se ollut pelkästään tuon öljynravan syytä vaan kyllä se on kulunut. Näkyy maksavan parikymppiä ja männärenkaat kympin. Että ei ole niin kallista harrastaa. Kansi oli vielä hyvä. Kyllä siitä vielä hyvän koneen saa.

Mielenkiinnolla olen seurannut remonttiasi. Hieno homma kun löytyy kiinnostusta korjata myös Kiinalaisia vehkeitä. Iso peukku   Thumb   Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #125 : 23.04.2015 kello on 11:30 »
Kävin amitsulta hakemassa kannen ja se toinen varakone pärähti iloisesti käymään. Mutta siinä on rikki se virtapuoli tai sitä pitää kattoa tuossa. Ja pitää hakea tuossa kampiakseli koneistamolta kun on sopiva aika. Mutta mulla n nut tuo 406 työn alla ja siinä on ABS, AIRBAG, ja Lambdavikaa, mutta muuten hyvä parilitarinen farmariauto.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #126 : 23.04.2015 kello on 14:45 »
Johtuukohan airbag vika penkin alla olevasta liittimestä... Nollautuu itsekseen. Itselläni oli siinä vika. Sammutti auton ja ravisteli johtoja. Ois pitänyt jaksaa poistaa liitin ja tinata johdot penkin alta. Tuo ABS valon sai itse palamaan ku kässäri käännöksen tein. Hyviä nuo kun kuittaantuu kun viat korjattu, ei tarvi testeriä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:21
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #127 : 23.04.2015 kello on 15:19 »
Airbagin valo ei välttämättä sammu vaikka itse systeemissä ei vikaa olisikaan tai se on korjattu. Vaatii vikakoodin nollauksen, esim. mun Alfassa. Penkkien alla olevat liittimet on usean auton ongelma ja ne putsaamalla ja koodin nollaamalla saattaa ongelma olla ratksistu

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #128 : 24.04.2015 kello on 10:43 »
Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys. Peugeotissa vika pitäisi nollautua automaattisesti. Olen tehnyt seraavaa. Vaihdoin ECU:n uuteen Briteistä tilaamaani oikealla varaosanumerolla. Valo paloi koko ajan ja sitten se rupesi vilkkumaan.Siinä oli siis crashdataa. Tinasin johtoliitimien paikat penkin alta. Tarkistin spiraalinratin alta. Ajoin Roi osaan ja vaihdoin kuljettajan pussin. Sitten ajoin Napaiirin purkamolle ja kävin irrottamassa pelkääjän puolen pussin purkuautosta, kun aamulla tein saman homaan ja ei vaikutusa. Hanskalokeron pohjassa on kaksi ruuvia niin, että ne joutuu kojetaulun sisäpuolelta avaamaan. On aika homma ensimmäisellä kertaa. Sitten purkaamon asentaja otti yhteyttä läppärillä ja ei saanut ECU:n yhteyttä. Sitten menin Porholle ja varasin ajan sopeutukseen joka oli iloisesti sata euroa. Siihen pitää ladata joku ohjelmakin. Tämä ei ole minun tietämyksen piirissä. Toki tietokoneet mutta tuo itse operaatio on uusi. Pitäis kai tilata se kaapeli mutta miten sen tietää että se sopii näin vanhaan autoon. Peugeotilla on juuri ongelmia tässä- Niin kävin autosähkö Huhtasellakin kysymässä ja hän kattoi Bosch testerin valikosta että 02 vasta löytyy sopeutus valikosta. Rahhaa on palanu neljäkymppiä tähän mennessä. Sitten minulla on vielä aikarele jonka laitan mittaritaulun taakse jos ei muuten saa kuntoon. ABS renkaat on eestä syöpyneet. Ne minulla ottaa tuossa. Mutta mitä minä oikeasti tarvin olisi oskilloskooppi jolla pääsis anturit kattomaan. Sen kun sais lainaan. Kiinasta on olen kattonut ettää sais seittämälläkympillä mutta se menee ohi budjetin ja joutuu vähän arpomaan. Jarrut pelaa mainiosti mutta kun nostaa loppujarrutuksessa pumppu pärähtää päälle. Itse auton parasta antia on hiljaisuus josta se aikanaan on saanut kehuja ja 100 kW bensavapari. Olen ajellut RE85 sekoituksella 6/4 ja maantiellä ei silti mene kuin kaheksan litraa. Parin viikon päästä on oikein reissuakin tiedossa. Mennään kattomaan Luulajaa ja ehkä Jällivaaraa. Kartat on tilattu ja kovasti odotellaan reissua. Tällähän sais jo kiskottua jotakin kopperoa. Ei puutu, kuin rahhaa että sais jonkun vanhan yksiön koukkuun. Ja pitäis olla ne peilitkin, että olis ees jonkun näköistä. Lippis mulla jo on ja jonkulainen pesuekkin.No haaveillaan. Eikähän sitä sitten kun se on jo aivan liian myöhäistä päästä siihenkin vaiheeseen. Tuossa olin kattomassa Sinettäjärvellä Laatumaan vuokratonttia. Siellä se on juuri tuon järven takana. Sinne ei ole tietä mutta mikä tuossa on hyvä niin tuosta ei ole kuin kymmenkunta kilometriä Rovaniemi Cityyn. Saahan sitä persaukinen haaveilla kuitenkin. Mutta Kreikan tiellähän tässä ollaan noin muutenkin. Tuossa vasta hain Roin energialle ja ei ollukkaan ko neljäkymmentä hakijaa. No sitten kysyin että josko sais CV nähä joka sinne otettiin niin sanottiin vain että on oikein viimeisen päälle pätevä valittu. Tietenkin jostain etelästä. Tää on niin tätä. Pikku matalapaineessa vain pettymyksestä seuraavaan.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015 kello on 11:17 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #129 : 24.04.2015 kello on 11:08 »
^
Oletkos tuota peugeot foorumia lueskellu, useasti sieltä saa vinkin ja lmaiseksi.
Itelläkin Ranskalainen, ja olen muutaman avun, rellufoorumilta saanut.
Vikakoodin luettaminen kannattais tehdä, jos ecukin on vaihdettu.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #130 : 24.04.2015 kello on 11:13 »
Kyllä minä sielläkin olen vaikka en siitä kerhosta ja siitä pussihousuporukasta sitten pidä ollenkaan. Kyllä sitä voi luettaa ja autoa vahata ja ostaa alumiinivanteita jos vain tykkää rahaa jaella. Mutta minun näkökulmasta asiat on erilliaisia ja sinne en latin latia haluaisi viedä. Tuossa on muuten tuo KBPC5010 Bridge Rectifier eli tasasuuntausilta jolla agregaatti saa käyttövirtansa j joka mulla oli mennyt ja joka maksaa 0.99$.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2015 kello on 11:40 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.08.2015 kello on 20:25
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #131 : 4.05.2015 kello on 20:27 »
Siinä se on kampiakseli. Pitää vaan alkaa tilaamaan laakerit siihen ja homma jatkuu ja jatkuu vaan. Harmi kun ei ole mikrometriä ja pitää yrittää työntömitalla tuhertaa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:40
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #132 : 14.08.2015 kello on 22:25 »
Ostinpa miekii tämmösen  ;D ;D Ei paljoa maksanu eikä kuittia kirjoiteltu  :D




*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:26
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #133 : 15.08.2015 kello on 22:14 »
Onko toi pensakäyttöinen?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Kiinanagregaatin kunnostus.
« Vastaus #134 : 15.08.2015 kello on 22:57 »
Onko toi pensakäyttöinen?
niihän tos päällä lukee Thumb