rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Veden käyttö talvella  (Luettu 24823 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:43
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #15 : 9.02.2015 kello on 14:24 »
Ne valuu ittestään ulos kun ottaa mittaputken irti ja laittaa alaspäin valumaan. Eipähän tartte stressata jäätyykö vai hajoaako tiivisteet kasetista  Thumb

Katselepa sitä tarkalla silmällä, jotta valuuko kaikki varmasti tyhjäksi.  Vaunun ei tarvi olla paljoakaan kallellaan kun sinne jo jää vettä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #16 : 9.02.2015 kello on 14:31 »
Katselepa sitä tarkalla silmällä, jotta valuuko kaikki varmasti tyhjäksi.  Vaunun ei tarvi olla paljoakaan kallellaan kun sinne jo jää vettä.
Hyvä huomio. Huomasin tuo kerran kun oli ns.pois päin luukulta kallellaan niin jopas vettä jäikin. Nyt tyhjennän asfaltilla ja nokkapyörällä hieman veivailen lopuksi.  Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:06
  • Häme
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #17 : 9.02.2015 kello on 22:01 »
Kemssan huuhtelun voi tehdä helposti laittamalla huuhteluveden vaikka ketsuppi pulloon. Pullon korkissa on läpän alla sopivan pieni reikä. Pulloa voi painaa kevyesti kyljistä, jolloin saa tehtyä painehuuhtelun vettä säästämällä. Meillä on kahden aikuisen käyttöön riittänyt 0,5 litran ketsuppi pullollinen vettä 3vrk:n ajaksi huuhteluihin. 0,75 litran pullollinen todennäköisesti riittää perheen käyttöön viikonlopuksi. No, tarvittaessa pullon uudelleen täyttö on nopeasti suoritettu.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.01.2018 kello on 11:39
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #18 : 10.02.2015 kello on 05:45 »
En malta olla puuttumatta keskusteluun. Teukka,, tuo wc järjestelmäsi kuulostaa samanlaiselta kuin mun entisessä autossa. Kannattaa huomioida että, pumppu on siellä säiliössä sellaisessa kuopassa. Sinne jää vettä jollei pumpulla pumppaa sitä tyhjäksi. Vaarana että talvella kovalla pakkasella pumppu jäätyy. Mitä tulee veden käyttöön talvella ja muutenkin, kyllä aina reissussa käytetään auton säiliöistä vettä joka asiaan, myös juomiseen. Harmaavesi säiliö on lämpenee samalla kun muukin auto. On Knaus tehny sellaisen ratkaisun tuohon 708G.n

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #19 : 10.02.2015 kello on 10:34 »
En malta olla puuttumatta keskusteluun. Teukka,, tuo wc järjestelmäsi kuulostaa samanlaiselta kuin mun entisessä autossa. Kannattaa huomioida että, pumppu on siellä säiliössä sellaisessa kuopassa. Sinne jää vettä jollei pumpulla pumppaa sitä tyhjäksi. Vaarana että talvella kovalla pakkasella pumppu jäätyy. Mitä tulee veden käyttöön talvella ja muutenkin, kyllä aina reissussa käytetään auton säiliöistä vettä joka asiaan, myös juomiseen. Harmaavesi säiliö on lämpenee samalla kun muukin auto. On Knaus tehny sellaisen ratkaisun tuohon 708G.n
Oi hemmetti  :o Kiitos tosi paljon vihjeestä. ONNEKSI mulla on ollut sisälämmitin vaunussa niin ei ole päässyt pakkaselle.
Kiitti vielä kerran. Tää oli tärkeä tieto  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #20 : 10.02.2015 kello on 13:50 »
Kemssan huuhtelun voi tehdä helposti laittamalla huuhteluveden vaikka ketsuppi pulloon. Pullon korkissa on läpän alla sopivan pieni reikä. Pulloa voi painaa kevyesti kyljistä, jolloin saa tehtyä painehuuhtelun vettä säästämällä. Meillä on kahden aikuisen käyttöön riittänyt 0,5 litran ketsuppi pullollinen vettä 3vrk:n ajaksi huuhteluihin. 0,75 litran pullollinen todennäköisesti riittää perheen käyttöön viikonlopuksi. No, tarvittaessa pullon uudelleen täyttö on nopeasti suoritettu.

Meillä metallisuuttimella varustettu "paine"suihkepullo, vai mikä se oikea nimi mahtaa olla. Kympin verran kustansi ja hyvin toimii. Mukana vedessä on myös luraus pesuainetta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:16
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #21 : 10.02.2015 kello on 14:42 »
Ymmärsinkö oikein että joku käyttää huuhteluvesisäiliös sä seassa wc-ainetta.
Kannattaa tarkistaa wc-aineen aineluettelosta mitä kaikkea se sisältää.  Netistä löytää aineiden mahdollisen vaarallisuuden.
Joissakin aineissa saattaa edelleen olla mm. formaldehydiä joka on kielletty jo ajat sitten mm. ko aineissa.
Lisäksi huuhtelun jälkeen wc-aineen haju jää ilmaan ja leviää koko sisätilaan.
Sillä tosin peittää jonkinverran muut hajut.  Ei kannata kutsua hengitystiesairauks ia potevia kylään.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #22 : 10.02.2015 kello on 15:00 »
Yksi asia vaivaa,jotta miks sinne puhtaan veden joukkoon tarttee laittaa mitään aineita,painaa nappia ja avot wc huuhdeeltu...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #23 : 10.02.2015 kello on 15:02 »
Ymmärsinkö oikein että joku käyttää huuhteluvesisäiliös sä seassa wc-ainetta.
Kannattaa tarkistaa wc-aineen aineluettelosta mitä kaikkea se sisältää.  Netistä löytää aineiden mahdollisen vaarallisuuden.
Joissakin aineissa saattaa edelleen olla mm. formaldehydiä joka on kielletty jo ajat sitten mm. ko aineissa.
Lisäksi huuhtelun jälkeen wc-aineen haju jää ilmaan ja leviää koko sisätilaan.
Sillä tosin peittää jonkinverran muut hajut.  Ei kannata kutsua hengitystiesairauks ia potevia kylään.
Juuri tällä hetkellä on erimerkkistä käytössä mutta olen käyttänyt tätäkin:
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kemikaalit/Muut/Huuhteluneste-361642/

Siis en kai ole ainoa  :o

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:15
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #24 : 10.02.2015 kello on 15:18 »
Juuri tällä hetkellä on erimerkkistä käytössä mutta olen käyttänyt tätäkin:
http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kemikaalit/Muut/Huuhteluneste-361642/

Siis en kai ole ainoa  :o

Varmaan jotku käyttää, mutta täysin turha kemikaali.  Ei korvaa jätesäiliön kemikaalia.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #25 : 10.02.2015 kello on 15:35 »
Varmaan jotku käyttää, mutta täysin turha kemikaali.  Ei korvaa jätesäiliön kemikaalia.
Siis käytössäni on juuri tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=zcjc0GvD8bE

Ainakin paskanhaju pysyy kurissa  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #26 : 10.02.2015 kello on 15:40 »
Mulla pussit käytössä kesät talvet ja jes Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #27 : 10.02.2015 kello on 15:42 »
Siis käytössäni on juuri tämä:

Ainakin paskanhaju pysyy kurissa  Thumb

Tuohan on jäteveden puolelle tarkoitettu. Samaa kamaa mutta annospusseissa on meillä käytössä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #28 : 10.02.2015 kello on 15:48 »
No kele. Mulla meni termit sekaisin kun otin napin naamaan.Sorry  Thumbd
Siis wc:n huuhteluvedestä olen puhunut koko ajan ja sinne lisäämästäni aineesta.
Parempi kun pidän taukoa kun tulee sössötettyä höpötyksiä  :-\

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Veden käyttö talvella
« Vastaus #29 : 10.02.2015 kello on 15:51 »
No kele. Mulla meni termit sekaisin kun otin napin naamaan.Sorry  Thumbd
Siis wc:n huuhteluvedestä olen puhunut koko ajan ja sinne lisäämästäni aineesta.
Parempi kun pidän taukoa kun tulee sössötettyä höpötyksiä  :-\
Jatka vaan Thumb ;)