Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

LMC 6400 -89 Talvikäyttö. Tarkeneeko pakkasilla?

(1/1)

RamiA:
    Tuossa lähenee joululoma ja himottaisi lähteä kohti pohjoista koko perheen voimin.
Napapiirillä odottelee tuore hankinta, parin tuhannen neliön Pohjoisen tukikohta.
Ei vielä sähköä eikä kaivoa, mutta mukavasti keskellä kaikkea kivaa.
    Tarkoitus olisi muutama yö viettää perheen koirien ja lintujen kanssa revontulia ihastellen.
Kuinkahan tuossa piirongissa mahtaa tarjeta kympin/ kahden pakkasilla, kun Alde huutaa hoosiannaa? Meneekö vesiputket jäihin?
    Kunnon viltti ainakin laitetaan ohjaamon väliin eristämään ja maskisuoja on ainakin hakusessa tutulta.
    Joten antaapi kuulua, jos jollain on kokemusta arktisista olosuhteista.

T. Rami

K.E.V:
Kaasupottujen määrä ja täyttöaste kannattaa tarkistaa, samoin akkujen määrä. Sähvöö kuluu jonkin verran pumppuihin, valaistukseen jne. Muuten lykkyä tykö Thumb

Turhan Höpöttäjä:
Vaihda polttoainesuodatin lähtiessä. Ota agri mukaan. Itse olin kaksi vuotta sitten Valtimolla Joulun. -36 astetta oli pakkasta. Siellä oli kuitenkin verkkovirta käytössä.  :D

Tunnelmallista Joulua Tosikaravaanarille.  Thumb

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 17.12.2014     kello on 21:04 ---Itse olin kaksi vuotta sitten Valtimolla Joulun. -36 astetta oli pakkasta. Siellä oli kuitenkin verkkovirta käytössä.  :D

--- Lainaus päättyy ---

Kerroppa rehellisesti miten tarkeni Fiiliksessä ja tarvitsiko Fiilis ylimääräistä sähkölämmitintä, vai riittikö oma lämmitin ?

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 17.12.2014     kello on 21:07 ---Kerroppa rehellisesti miten tarkeni Fiiliksessä ja tarvitsiko Fiilis ylimääräistä sähkölämmitintä, vai riittikö oma lämmitin ?

--- Lainaus päättyy ---

Tämähän männöö tiukaksi, kun ihan rehellisesti.  ;)
3000W oli patruunoita päällä. Silloin tällöin koppasi kaasua lisäksi. Olin reipas poika ja laitoin jopa termopeiton tuulilasiin, (semmosen joka lälläreillä on jo kesällä) ja rullaverhon alas. Enkeljoukkio, kolme tyttöä nukkui yläritsillä ja me emännän kanssa pureskeltiin Rennietä takana. Jääkaapin takaosa sai mennessä liikaa pakkasta ja kaappi lakkasi toimimasta. Laitoin kahden litran limpparipullon ulkoa jääkaappia viilentämään. Vaihdoin uuden ulkoa kun entinen sulasi. Sitten muutaman päivän vehtaamisen jälkeen yksi pullo räjähti kaapissa, rikkoen oven sisäpuolen. Onneksi tuli vain jäähilettä, joten siivoaminen oli helppoa. Nyt jääkaapille on pakkassuoja joka peittää alaritilän polttimon puolelta. Kaappi tuli kuntoon ja alkoi jäähdyttämään, kun pois tulon jälkeen irroitin sen pois ja pyöritin ympäri.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View