rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Etuteltta autoon  (Luettu 14362 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:59
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #15 : 9.12.2014 kello on 13:52 »
Mitähän muovia - niinku kuvista näkyy, sisus on alumiinia - taipuisaa siis.. olikohan 1m halk. kiepillä..

Tätähän minä juuri, kun näytti alumiinilta. Kyllähän sen kiepille saa mutta miten se taipuu toiseen suuntaan?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #16 : 10.12.2014 kello on 06:04 »
Tota 88k5:sen telttauraa tarviis meikäläinenkin kun mulla on tohon chevyyn sellainen trion etuteltta jota jo olen kokeillut ja on tosi hauska ja kotoisa mut hieman liian korkeen kun mulla on matala vani mut kangasta saa aina entrattua hieman.

Muistaakseni oon joskus laittanut kuvaakin tänne etutelttaviritelmis täni tohon vaniin...

Mut mittaa vaan kehiin ja ennakkoluulottomast i asentelemaan ja soveltelemaan niin saa mieleisensä.

Mut jos jostain tota 88k5:sen telttauraa sais ostaa niin linkkejä vaan tänne! :D t migel

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #17 : 10.12.2014 kello on 06:41 »
Joo tuoltahan se löytyi "Armyvani heräs henkiin"-osiosta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:18
« Viimeksi muokattu: 10.12.2014 kello on 07:46 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #19 : 18.12.2014 kello on 20:20 »
Jos asentaa pussimarkiisin niin pitääkö siihen pussiin ylettyä käsin koko pituudelta että
sen saa pussista ja takaisinkin.
Riittääkö jos seisoisi tuolilla ,saisiko sitä vetskaria mitenkään suhmuroitua kiinni .




Tuo ovi on niin korkea etten minä yllä  maasta sen yli .
Nyt vain tuntuu siltä etten saisi mitään telttaa tungettua kiskoon tuonne katon reunalle astikun se on 2,65 korkealla maasta.   

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:46
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #20 : 19.12.2014 kello on 09:30 »
Jos asentaa pussimarkiisin niin pitääkö siihen pussiin ylettyä käsin koko pituudelta että
sen saa pussista ja takaisinkin.
Riittääkö jos seisoisi tuolilla ,saisiko sitä vetskaria mitenkään suhmuroitua kiinni .

Tuo ovi on niin korkea etten minä yllä  maasta sen yli .
Nyt vain tuntuu siltä etten saisi mitään telttaa tungettua kiskoon tuonne katon reunalle astikun se on 2,65 korkealla maasta.

Olisko mitään, jos teltta/markiisi-investointiin lisää takatalliin pari alumiinista kokoontaittuvaa tikasta - toinen parilla askelmalla ja toinen kolmella  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:24
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #21 : 19.12.2014 kello on 10:34 »
Hmm..
Onko monikin pussimarkiisi tarkoitettu 2.65m korkeuksiin? Korkeimmillaan 2.50m mitä huomasin.. (20cm pelivara helmassa)

Mihin tuossa Chaussonissa laittaisit telttauralistan? Seinään vai kattokulmalistan tilalle - en tekis kumpaakaan. Enkä ostaisi itse sellaista autoa, jossa joku olisi tuolleen tärvellyt  :( ..mutta varmasti joku toinen tekisi toisin.

Jotta korkean m-auton katon telttauraan saisi jotain työnnettyä, pitäisi uralistan tulla takayläkulman "yli" pystyosalle, kuten vaunuissa. Siinä "avoin" kohta josta apulainen saa telttaa syötettyä maastakäsin. Toisaalta Chaussonin taka(suora)kulma näyttää niin jyrkältä (kuten mulla Rimorissa), että aika tuskaisesti siitä läpi pääsisi.. Toisekseen, aika hankalaa on vetää maastakäsin telttanauhaa.. meikäläisellä hikiseen menisi kun sormenpäät yltää 2.5 metriin, mutta kun kosteutta telttanauhassa, niin kiskomisella voi saumat soida  - tulee mieleen vaunuajat  8)

Jos telttauralista on siellä 2.6 korossa vain vaakana, on siihen käytännössä maastakäsin mahdoton operoida. Telttanauhan syöttäjä joutuu kannattelemaan kokoajan tikailta käsin ja vetäjä kanssa.. Mutta tikaspelleily on vähintääkin epäkäytännöllistä  Thumbd Entäs mitens rullaatte apulaisen kanssa auki ja takas? Kahdet tikkaat  :-\ - veiviä siinä ei taida olla, jota voi operoida vaikka maassa istuen - kuten kotelomarkiisien kanssa  ;D..

Kotelomarkiisia osaa arvostaa kaikki tulevat omistajatkin - tuskin kukaan m-autoa ostamatta jättää sen olemassaolon takia, mutta päinvastoin kyllä..  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #22 : 19.12.2014 kello on 11:22 »
Mielestäni kotelomarkiisi ja siihen mahdollisesti irtoseinät on ainoa järkevä vaihtoehto. Suojaa sen minkä tarvitsee ja ei vie tilaa nimeksikään nuo seinät. Ussean kuukauden matka vaatii paljon perusvarusteita ja hankintojakin tulee sellaisella, ainakin meillä.
Vakituiselle kausipaikalle joku stand alone rakenne voisi toimia, mutta ei tietty lisätilana matkalle.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #23 : 19.12.2014 kello on 13:54 »
Kiitos hyvistä vastauksista !
Kyllä se taitaa olla paras vain alkaa Omnistooria tai vastaavaa katselemaan .
Asennettuna ko vehkeet maksaisi tonnin .
Kyllä mulle käytettykin kelpaisi kun eihän autommekaan uusi ole.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 23:31
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #24 : 20.12.2014 kello on 16:28 »
Tää on ainakin halpa

http://ra.fi/gWY2

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:35
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #25 : 20.12.2014 kello on 19:44 »
Kiitos hyvistä vastauksista !
Kyllä se taitaa olla paras vain alkaa Omnistooria tai vastaavaa katselemaan .
Asennettuna ko vehkeet maksaisi tonnin .
Kyllä mulle käytettykin kelpaisi kun eihän autommekaan uusi ole.

;-))   jos oot yhtä laiska kuin minä, jää seinien laitto markiisiin yhteen kokoeilu kertaan ja markiisin käyttö 4 viikon reissulla kolmeen kertaan . . .

Mieti kahesti kannattaako laittaa rahaa kiinni "turhakkeeseen" ?

Omnistoori vm. 1998 5000:seen etuteltta varastossa jouten, askeleella mitattuna 3.5m mittanen . . .

Monikäyttöinen vaihtoehto, eikä painavakaan mutta tilaa viepä:

http://www.dancovershop.com/fi/product/pikateltat-flextents/pikateltta-flextents-pro-3x3m-4-sivuseinaeae-latte.aspx

Tuolta lisää vaihtoehtoja:

http://www.dancovershop.com/fi/products/pikateltat-flextents.aspx?gclid=CIvFnb6U1cICFYTacgodxxsA5Q


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #26 : 22.12.2014 kello on 19:49 »




Kiitos hyvistä vihjeistä !
Autoon ei ruuvata nyt mitään .
Saatiin ostaa tuollainen itsestään seisova autoteltta ja oli ihan kohtuullisessa kunnossakin kaikkine varusteineen .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:46
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #27 : 22.12.2014 kello on 20:39 »

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Kiitos hyvistä vihjeistä !
Autoon ei ruuvata nyt mitään .
Saatiin ostaa tuollainen itsestään seisova autoteltta ja oli ihan kohtuullisessa kunnossakin kaikkine varusteineen .

Tuohan on täydellinen ratkaisu, jos mahtuu mukaan matkalle  Thumb
Voi reissunpäällä jättää paikan varatuksi, kun käy kaupassa - ja se kaupassakäynti on mahdollista telttaa purkamatta, joka ei olis onnistunu vaunuteltan kanssa  ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:35
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #28 : 22.12.2014 kello on 20:51 »
Ja jos kyllääntyy, voi myydä pois eikä jää reikiä kulkimen kyljykseen . . .

Muistot vain jää . . .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Etuteltta autoon
« Vastaus #29 : 23.12.2014 kello on 18:38 »
Tuohan on täydellinen ratkaisu, jos mahtuu mukaan matkalle  Thumb
Voi reissunpäällä jättää paikan varatuksi, kun käy kaupassa - ja se kaupassakäynti on mahdollista telttaa purkamatta, joka ei olis onnistunu vaunuteltan kanssa  ;)

Kieltämättä tuo vie paljon kuljetustilaa meidän pienistä takalokeroista .
Mutta jos ottaisi mukaan vain tarpeelliset vehkeet kun melkein puolet viime kesän reissun tavaroista kävi koskematta Italiassa  ::)