Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Kaveria ulkomaanreissulle haussa

(1/2) > >>

Maria:
Hei vaan,

Tähän oli ilmeisesti pakko vastata.

Olen matkaillut lähes koko elämäni kumppanin kanssa. Nyt lähden yksin kun kumppani on edesmennyt, (koiran kanssa) vuodeksi kiertämään, tarkoitus olisi ajaa henkilöautolla Saksaan ja sieltä napata matkailuauto (Pössl retkeilyauto).

Matkasuunnitelmaa en ole tehnyt, Eurooppa on hyvin tuttu, Espanjaan töihin hetkeksi, nähdä vuoristo ja viiniviljelmät, tietysti Italia, Sveitsin alpit ja Ranskan linnat. Asuin Belgiassa ja Hollannissa 7 v joten flaamikin ehkä sujuu. Pohjoismaiset kielet sujuu murteineen, asunut ja reissannut näissä maissa. Ainoa päätös on tulla Hurtigroeten risteilyn kautta kotiin vuoden kuluttua. Norja on vain niin hieno maa ja nuo vuonot pitää nähdä.

Ottaisin mielelläni matkakumppanin jakamaan kustannukset. Mielummin kaltaiseni lähellä eläkeikää oleva ystävä nainen joka voisi työskennellä esim Espanjassa (suomenkielellä) tai Italiassa hevostilalla luoda lantaa tai Ranskassa poimia rypäleitä.

Helmikuussa on lähtö.





Mielelläni kirjoittaisin karavaanarit lehteen kokemuksistani, sanoin ja kuvin. Ja tapaisin muita suomalaisia matkalla.

Alan:
Oletko muuten ollut joskus Hollannissa töissä?

Maria:
Olin 7 v Hollannissa sekä Belgiassa töissä. Siksi ymmärrän flaamin murteita.

Alan:
Niin minä ***** muistelinkin. Olet sitten vähentänyt koiratkin yhteen.

Maria:
Nyt tosiaan on vain yksi vanhus 11 vuotias. Uros kuoli vanhuuteen ja nuori narttu lähti työkoiraksi Bulgariaan.

Kiitos ylläpidolle kun julkaisit nimeni, perun lehden kanssa sopimani blogin euroopanmatkastani, koska todellakin sovin haluavani olla nimettömänä tuolla matkalla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View