rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: VOP-KERHO !?  (Luettu 7463 kertaa)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
Vs: VOP-KERHO !?
« Vastaus #15 : 18.10.2014 kello on 21:02 »
Olen kuulunut VOP-kerhoon sen perustamisesta lähtien ja saanut sitä kautta monenlaisia käytännön neuvoja ulkomaanmatkailusta . Alkuvuosina oli hyviä palavereita missä kokeneet ulkomaanmatkailijat antoivat erilaisia neuvoja eri maihin matkatessa tai matkasuunnitelmia tehtäessä.
Ne ajat ovat menneet niin kohdaltani kuin VOP-kerhon osalta.
Mielipiteeni on ettei ko. kerhoa tarvita ainakaan sellaisena kuin se nykyään ymmärretään. :(

Kiitos Jorma, tämä oli tyhjentävä vastaus.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • Kulkija
Vs: VOP-KERHO !?
« Vastaus #16 : 18.10.2014 kello on 23:40 »
Tahtoo olla yksinäistä hommaa tuo ulkomaanreissaus; itteä kun ei kiinnosta edes seuramatkat niin sitäkin vähemmän letkassa ajaminen matkailuautolla. Tai vastaava.

Sosiaaliseksi puoleksi mulle riittää samanhenkisten kanssa jutustelu tällä foorumilla, mutta miksipä en olisi joskus voinut treffeilläkin käydä.

Silti tunsin VOPin enemmän omakseni kuin matkailuautoilijat, joiden jäsen olen. Se tuntuu olevan samaa "senioreiden" humppatanssihommaa kuin alueellisilla kerhoillakin.

Annanpa tarran olla perässä kuoppaamisesta huolimatta. Siitä kun ilmenee, mikä harrastuksessa kiinnostaa.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:51
  • Autossa on pyörät
Vs: VOP-KERHO !?
« Vastaus #17 : 19.10.2014 kello on 08:38 »
Veit sanat suustani , seuramatkat mikä kauhistus tai järjestäytyneessä jonossa ajo.
Näkeehän tuolla matkoilla jonkun joskus, vaihtaa pari sanaa jos tuntuu.
Muuten menee sinne minne mieli vetää.
Löysin muuten ullakkoa siivotessa ECC 1989 kirjan, oli aika räjähtänyt  :D
Eikä ajan tasalla kai ?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
Vs: VOP-KERHO !?
« Vastaus #18 : 19.10.2014 kello on 08:57 »
Aika lailla tuntuu olevan tarvetta pienemmille kuppikunnille...
Pientä vivahde-eroa tietty on. Äkkiseltään löysin autoilijoille muutaman, joihin en kyllä mihinkään kuulu.

SF-Caravan ja sen alaryhmänä oleva Matkailuautoilijat
VOP-kerho
Rutusakki

Lisäksi koko ajan syntyy uusia suljettuja Facebook ryhmiä, jotka on tavallaan pienelle porukalle tarkoitettuja, mutta niihinkin toivotaan jäseniä, jotta pysyisivät hengissä.

Sitten on tietty tämä Karavaanari org.

Kaikissa kuppikunnissa on leimaavana tekijänä vapaaehtoinen tarra autossa. Alkaisi auton perä täyttyä, jos kaikki tarrat liimailisi kiinni.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:51
  • Autossa on pyörät
Vs: VOP-KERHO !?
« Vastaus #19 : 19.10.2014 kello on 09:10 »
No , minulla on sfc ja orgin logot ei muuta, eikä tule. En tuota VOP tarraa ole ikinä liimannut  :D

  • Vieras
  • Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #20 : 19.10.2014 kello on 09:28 »
    En tuota VOP tarraa ole ikinä liimannut  :D

    Tuo VOP - tarra on kylläkin täällä savossa päin enempi eläkeläisten autoissa (ne muutamat jotka itse tunnen) joten tuolla saa helposti myös sellaisen seniorileiman liikenteessä takana ajavien keskuudessa, mutta silti itse laittaisin tuon, kaikki harrastukseen liittyvät tarrat ovat hyväksi.  :D

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:51
    • Autossa on pyörät
    Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #21 : 19.10.2014 kello on 09:40 »
    Mikäli siinä lukisi pelkkä VOP niin olisi voinut jopa liimata.
    Mutta kun siinä luki reunassa luki  ulkomaanmatkailijat
    Ja kun suomessa eletään niin tulee se kansantauti vastaan  ;) , esiintyykö sitä siellä?
    Muuten on se tarra ollut aikoinaan liimattuna , laitoin sen siten että tuo reunan teksti jäi näkymättömiin ;D

    Muuten tuossa Voppari lehdessä on ollut hyviä matkakertomuksia.
    Siellä ollut hyviä kertomuksia, pääosassa ollut reissaaminen, ei se onko
    vaunu/auto
    puska/camping
    liiteri/muut kaupat
    kiinasta ostetut tavarat.

  • Vieras
  • Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #22 : 19.10.2014 kello on 09:46 »
    Mikäli siinä lukisi pelkkä VOP niin olisi voinut jopa liimata.
    Mutta kun siinä luki reunassa luki  ulkomaanmatkailijat
    Ja kun suomessa eletään niin tulee se kansantauti vastaan  ;) , esiintyykö sitä siellä?

    Näkyy sitä kansantautia esiintyvän siellä etelässäkin.  ^-^

    Mutta ei siinä mitään sen suhteen, jokainen tuhlaa mihin mihinkin.  ;D

    Voithan sen tarran tuunata omanlaiseksi itsekkin, ei ne tarraliikkeessä paljoa ota, niin itsekkin tuunasin SFC:n ja Matkailuautoilijoid en tarran yhtenäiseksi ja auton väriin sopivaksi.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #23 : 19.10.2014 kello on 10:10 »
    Minulle ei tarra ole ollut mikään ongelma eikä itsetarkaoitus vaikka se autossani on ollut liimattuna. Tosin nyt se on haalistunut ja vain pelkkä harmaa läiskä perässä.
    Kuitenkin jopa viimeinen VOPPARI 3/2014 lehti sisältää paljon mielenkiintoista luettavaa niin kokeneemmalle kuin aloittavalle ulkomaan matkaajalle. Suosisittelen etsimään käsiin ja lukemaan sellaisenkin joka eiole lehteä nähnyt. Lienee näillä näkymin viimeisiä.
    Vuosikokouksiin kun osallistujia ei saa, niin silloin täytyy konseptia muuttaa vaikka onkin ollut varsin laadukas oman alueen informointiin suuntautunut ryhmittymä.
    Kiitos kaikille aktiivisesti mukanaoleville ja olleille aktiiveille laadukkaasta työstä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
    • Kulkija
    Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #24 : 19.10.2014 kello on 10:32 »
    Näkeehän tuolla matkoilla jonkun joskus, vaihtaa pari sanaa jos tuntuu.

    Tämän unohdin mainita omalta osaltani; en välttele minäkään suomalaista kanssakaravaanaria reissun päällä. Muutaman kerran ollut mukavat jutut.

    Mutta ei siinä mitään sen suhteen, jokainen tuhlaa mihin mihinkin.  ;D

    Niin tuhlaa, mutta mun asenne reissaamista kohtaan on erilainen. Se on investointi, ei tuhlausta. Samaan tapaan kuin jollakin kuntosalin kuukausikortti, mutta kohdistuu itsensä henkiseen kehittämiseen.

    Pieni osatotuus on sekin, että reissun päällä näkee paljon eläkeikäisiä. Silloinhan sitä on aikaa ajan kanssa reissata, ja jos on terveenä pysynyt niin mahdollisuuksia muutenkin.

    --------

    Pikkuisen tuo lopettaminen kirpaisee VOP-lehden osalta. Olisihan sinne voinut kirjoittaa vallan mainiosti, vaan ei tullut tehtyä. Ehkä siksi, kun mitään henkilökohtaista kontaktia ei missään vaiheessa päässyt kerhoon syntymään, kiitos mainitsemani liian "kesäisen" treffiajankohdan.

    Vaan sopiihan tänne orgiin matkakertomuksia. Ja kynnys niiden kirjoittamiseen on taatusti matalampi. :)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:39
    • Kohtele toisia kuten toiset sinua
    Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #25 : 19.10.2014 kello on 12:38 »
    Joskus tuo VOP käännettiin sanoiksi Vaunussa On Pyörät, kenties niille kausipaikkaisille jotka valtasivat alueiden parhaimmat rantapaikat koko kaudeksi.  Nykyään kun tuo energian hinta on korkealla saattaa olla ettei pyöriä niin paljon tarvita.  Itse olen ollut mukana "aika kauan", en edes muista milloin liityin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:10
    • Eipä hetkauta, kuljen vain.
      • Blogi
    Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #26 : 19.10.2014 kello on 12:59 »
    "Vaunussa on pyörät" - teksti on itse asiassa juuri lyhenteen VOP alkuperäinen idee!

    Tarkoitettu kuvaamaan liikkuvaa karavaanaria.

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:51
    • Autossa on pyörät
    Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #27 : 19.10.2014 kello on 13:13 »
    Jaa, mulla on rantaan jopa 80 metriä , enkä kaipaa lähemmäksi.
    Eikä pyörät suinkaan ole sammaloituneet, eivät ole olleetkaan.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: VOP-KERHO !?
    « Vastaus #28 : 19.10.2014 kello on 15:52 »
    Kyllä tuo sähköinen maailma on vaan nykypäivää.

    Tuossa kokouskutsussa lukee, että sähköiseen tiedonvälitykseen kerholla ei ole resursseja.

    Jos nyt oikein ymmärsin, niin VOP:pareilla on laadukas lehti, ehkä sitä kannattaisi alkaa sähköistämään.

    Voi olla että kerho loppuu, harmi homma.

    Pitääpä alkaa haalimaan vanhoja VOPpari lehtiä ja alkaa pikkuhiljaa alkaa niitä digitoimaan.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.10.2023 kello on 21:43
    • Vesijuoksija 2014-2015, 2017-2019
    Vs: VOP-KERHO
    « Vastaus #29 : 1.11.2014 kello on 20:58 »
    VOP-kerhon tänään Helsingissä pidetty ylimääräinen kokous päätti kerhon johtoryhmän esityksen mukaisesti lopettaa kerhon. Kukaan ei muuta ehdottanut, mutta puheenvuoroja käyttäneet jäsenet olivat hyvin yksimielisiä siitä, että SFC:hen tarvitaan jokin uusi matkailuaiheinen järjestely. Siitä käytiin laaja keskustelu. Onneksi myös liiton toiminnanjohtaja oli kuulemassa toiveita ja selvittämässä asiaa liiton näkökulmasta. Kerhon sääntöjen mukaan lopettamispäätös pitää tehdä vielä toisessa kokouksessa, joka pidetään samassa paikassa 2 viikon kuluttua. Siinä kokouksessa tuskin asiaa enää sen enempää pohditaan.