Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Matkailuauton koneeliinen pesu

(1/2) > >>

retkeilijä:
Kesä on mennyt infarktista toipumiseen, enkä ole saanut mobiilia pestyä muuten kuin vettä ruiskuttamalla.
Aina ennen olen pessyt vaunut itse käsin saippualla ja harjalla. Nyt ennen talviseisokkia ajattelin viedä sen rekkapesuun jos se on mahdollista.
 
Kestääkö muovi-ikkunat naarmuttumatta harjakonetta?
Lähteeko keulaan/otsaan hyönteisistä jäänyt rasva saippuapesulla vai uskaltaako ottaa liuotinainepesun?
Ja vahaus päälle niin että ikkunat kiiltää?
Mitä suosittelette?

kimi:
En ainakaan suosittele rekkapesua.

Vie auto käsinpesuun paikkaan jossa voit itse seurata vierestä ja joka on tottunut isompien pesuun. Esim. caravan huollot tarjoaa pesupalveluita ja myös monet autopesulat. Hinta toki eri kun koneelisessa pesussa muttaautolle kuitenkin hellävaraisempi

88k5:
Jösses, ei nyt mihinkään rekkojen harjakoneeseen  :o Lähtee katolta antennit, truman hattu.. tuulettuvista luukuista kastuu penkit ja lattiatkin. Sopivasti jos harja ottaa luukkuun kiinni sekin.. fillariteline jos löytyy, niin siitäkin saattaa päästä.. Liuotinaineilla vanhennetaan butyylimassat.

Käsinpesuun kuten kimi mainitsi. Mieluummin varrellisella harjalla kuin pelkällä painepesurilla.

Esim. Bestis Hyvinkää, ulkopesu 80€, http://bestcaravan.fi/huolto/
http://youtu.be/pAiQ-hlkq8c

Jukeli:
Ja minä kun olen luullut ettei painepesurilla matkailuvärkkejä saa pestä?

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Jukeli -  8.10.2014     kello on 00:34 ---Ja minä kun olen luullut ettei painepesurilla matkailuvärkkejä saa pestä?

--- Lainaus päättyy ---

Sen voi tehdä niin monella tavalla ja helposti niin, että sen tekee väärin painepesurilla. Itse pesen sileät pinnat kohtisuoraan todella leveällä ja matalapaineisella mutta kuumalla suihkulla.

Diesellämmigtteinen pesuri ja reilu etäisyys autosta samalla välttäen kaikkia tiivistepintja.Nope a kuumavesi suihku ei lämmitä eikä riko pintaa, ei edes irrota vahaa mutta huuhtelee lian pois. Tuo on myös oiva laite kaikenlaisiin likaisiin koneosiin, ei tarvitse liuottimia käyttää.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View