rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pankkitietojen kalastelua  (Luettu 1938 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:15
    • Matkailuvinkkejä
Pankkitietojen kalastelua
« : 26.09.2014 kello on 19:27 »
Kirjoitan tänne, että mahdollisimman monet lukisivat tämän viestin, eivätkä menisi retkuun.

Sain alla olevan sähköpostin.

Arvoisa asiakas,Viimeaikaisen paivityksen takia joudumme varmistamaan muutamia tietojasi.
Ole hyva ja napsauta alla olevaa linkkia, ja seuraa sen ohjeita.Sivulla pitaisi nakya painike tiedostojen lahettamista varten.
Ole hyva ja skannaa tai ota kuva asiakaskortistasi, ja laheta se meille sivun kautta (tama on tarpeen).https://www.danskebank.fi/fi-fi/Henkiloasiakkaat/Pages/henkil.aspx?secsystem=J11
Mikali et toimi nain seuraavien 72 tunnin kuluessa, joudumme toistaiseksi jaadyttamaan tilisi.
Terveisin,Danske Bank - Helsinki


En ole enää Danske Pankin asiakas, mutta olin pari vuotta sitten.
Huomattakoon, että viestistä puuttuu ääkköset.

Lähettäjänä oli Danske Bank - Martin <merehen@mkik.hu>, ei siis Danske Bank jonka lähes oikea logo oli kyllä viestissä ensimmäisenä.

Jos saat siis tällaisen sähköpostin tuhoa se, äläkä ainakaan tee niin kuin viestissä houkutellaan.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2014 kello on 20:09 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.07.2023 kello on 01:10
  • Vaasa
Vs: Pankkitietojen kalastelua
« Vastaus #1 : 26.09.2014 kello on 20:04 »
Mulle tuli peräti kolme eri versiota tuosta samasta. Enkä takuulla ole ko pankin asiakas.

  • Vieras
  • Vs: Pankkitietojen kalastelua
    « Vastaus #2 : 26.09.2014 kello on 23:21 »
    Jaa-a
    Voiko näihin mennä retkuun..... 8)
    Miten sinisilmäinen immeinen on enää nykyaikana. ::) ::) ::)

  • Vieras
  • Vs: Pankkitietojen kalastelua
    « Vastaus #3 : 26.09.2014 kello on 23:25 »
    Jowain ei kannata ihan tuntemattomille antaa tilin numeroita. Mutta jos mulle antaa niin olisin oikein iloinen Yst:Juhan Alkowitc ;D

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
    • Epsoo
    Vs: Pankkitietojen kalastelua
    « Vastaus #4 : 26.09.2014 kello on 23:32 »
    Eipä tuosta pahemmin ongelmaa täällä ollut, löytyi sentään kun kaiveli roskista ;)

    Tosin itsellä ei näy viesti, sen verran tietoturva on kunnossa..

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
    Vs: Pankkitietojen kalastelua
    « Vastaus #5 : 27.09.2014 kello on 00:29 »
    juu nää on hauskoja yrityksiä ja kyllä niihin aikas moni menee lankaan,mulle on tullut muutaman kerran kauniiden naisten kuvia sähköpostiin et he on rakastuneet minuun ja haluaisivat tulla tapaamaan mua tänne suomeen ja sit oon ihan piruuttani heille kirjoitellut ja vaihdettu sähköposteja, ja aina viimetinkassa kun he ovat jo lentokentällä tulemassa niin heidän rahat on ryöstetty ja haluavat et lähetän rahaa heille et he pääsevät tapaamaan minua ,oi kun kivaa  Thumb Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
    Vs: Pankkitietojen kalastelua
    « Vastaus #6 : 27.09.2014 kello on 08:07 »
    Mulle ei tule kuin TomTomin jatkuva viimeinen tarjous kartoista ja liikennekameroista puoleen hintaan. Näin on tapahtunut jo parin vuoden ajan.
    Onkohan tuo TomTom joku huijausfirma... ^-^

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:30
    Vs: Pankkitietojen kalastelua
    « Vastaus #7 : 27.09.2014 kello on 09:45 »
    Joo, firmapostiin tulee mm. noita erehdyttävän hyvin tehtyjä huijausviestejä. Esim. tracking@dhl.com (läh. ja vast. os) näkyy s-postiohjelmassa; sisältö on tyyliin "Teille tulevassa lähetyksessä viivästys - seuraa lähetystä ID:xxxxxxxx <linkki>
    ritiripsut kuin oikeassa mailissa + allekirjoitus "..

    Kun on käytössä mailserver päässä "BoxTrapper", niin tuollaiset viestit jäävät loukkuun kun "kättelyssä" lähettävä ja paluu palvelin nimeltään ja ip:ltään "väärä"..
    Samoin yleensä kaikki oikeltakin firmoilta tulevat massapostituksen kun ne ostetaan alihankintana - empä tarvitse niitäkään..

    Selaimella voi käydä katsomassa tällaisen spämmin koodisisältöä - niinhän niissä pääsääntöisesti seisoo .ru, .br jne.. epärehelliset ihmiset asuvat tuolla  >:D