Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Vottovaara?

(1/9) > >>

kaarina:
Moi, onkohan kukaan käynyt tuolla mystisen mahtavalla Vottovaaralla Venäjän Karjalassa?

Tai edes ajanut joskus Sukkajärven ja Himolan välistä tietä, että voisi sanoa onko se ajokelpoinen asuntoautolla?

Tai ajanut edes Sortavalasta tietä A 131 ja A 132 Suojärven ja Naistenjärven kautta Porosozeroon, mistä tie Himolaan ja Sukkajärvelle kääntyy, eli onkohan se edes7ainakin ajokelpoinen?

Tuonne Porosozeroon pääsee myös lidästä, Karhumäen kohdalta, mahtaako se ola isompi väylä?

Jos edes Porosozeroon pääsisi ajamaan, ja sieltä löytyis turvallinen yön tai kahden paikka asuntoauton säilytykseen, ei olisis ongelmaa, sillä sieltä voisi fillaroida perille, Vottovaara sijaitsee siis erämaassa Himolan ja Sukkajärven välisessä maastossa.

Kuinka kaukana auto-tai fillarointikelpoise sta urasta, sitä en vielä tiedä, Vottovaara kun ei kuitenkaan taida olla niitä kaikkeinsuosituimpi a turistirysiä :) Olen klylä löytänyt netistä sen verrran, etttä tiedän yhden kv-porukan siellä heinäkuussa käyneen a venäläisen parivaljakon sinne fillaroineen, ja joku järjesätä kuulema sinne opastettuja maastoauto/patikkasafareita mutta isinä se sitten on.

Tännän paikansin yhden henkilön, joka kaiketi tietää jonkun joka silelä on ollut, mutta tuo ensin mainittu ehti karkaamaan Koilliskairaan Talkkunapäälle metsäntutkimushommi in ja tulee sieltä vasta joskus.


Tarkoitus olisi tehdä Vottovaaralle kuukauden päästä 30v hääpäiväretki, vaikka hääpäivä jo onkin ensi ma :)


http://survincity.com/2010/03/vottovaara-mountain-one-of-the-most-mysterious-2/



t.Kaarina

tsahkali:
Meinaat lähteä sotaa käyvään maahan...?   :o

kaarina:
En ole nähnyt mitään matkustusrajoitus-suosituksia Venäjän Karjalaan, oletko sinä? Vai mitä meinaat?



t.Kaarina

Turhan Höpöttäjä:
Jos menisin Vottovaaralle. Ajaisin Suojärveltä Porajärvelle, sitten Himolaan. Siellä tiedustelisin missä kunnossa tie Vottovaaran kupeeseen on Himolasta koiliseen, tai Sukkajärveltä kaakkoon. Itse olin nuilla seudulla pari vuotta sitten Puutoisten sissiprikaatin jalanjäljissä. Tulimme toista kautta patikoiden Tjasajoelle (Vottovaaran kupeeseen) josta löysimme kukkulan, josta sissiprikaati joutui kääntymään omien puolelle takaisin. Muistomerkki on kukkulalla. Joku porukka oli siinä henkilöautolla, en tiedä tulivatko Himolan vai Sukkajärven kautta.  :)

kaarina:
Mielenkiintoista kuulla, että olet tuolla pän liikkunut!

Niin, se eka pohdintani oli se, että mahtaako tie Himolaan olla ajokelpoinen, olin henkisesti varautunut siihen, ettei edes sinne pääse.

Siinä mielessä turha kysymys Sukkajärven ja Himolan välisestä maastosta. Olen klylä googlekarttaa zoomaillut siinä määrin, että Himolasta koilliseen tiedän menevän melkoisen pitkället.Kaarina jonkin asteisen tien, minkä päätytyyä patikoidaan perille.


Olitteko siis myös Vottovaaralla, vaiko vain sen lähettyvillä?




t.Kaarina


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View