rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Painevesipumppu Shurflo  (Luettu 3094 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.08.2015 kello on 23:37
Painevesipumppu Shurflo
« : 22.08.2014 kello on 00:00 »
Minulla on kyseisen merkkinen painepumppu adrikissa joka pitää kovaa jyrinää/mekkalaa Thumbd onkos tuo nyt ihan normia kun leirintäalueella kin immeiset kattoo kieroon?? Tottunut vanhaan uppopumppu malliin!

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:24
  • Autossa on pyörät
Vs: Painevesipumppu Shurflo
« Vastaus #1 : 22.08.2014 kello on 08:01 »
Mulla oli Astrossa pumpun ympärillä muotoon valettu styrox kotelo, oli kohtuuhiljainen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Painevesipumppu Shurflo
« Vastaus #2 : 22.08.2014 kello on 08:38 »
Minulla on kyseisen merkkinen painepumppu adrikissa joka pitää kovaa jyrinää/mekkalaa Thumbd onkos tuo nyt ihan normia kun leirintäalueella kin immeiset kattoo kieroon?? Tottunut vanhaan uppopumppu malliin!

Minulla pumppu oli routalevy palan päällä. Oli niin hiljainen, että laitoin suoraan lattiaan kiinni. Jos nyt putki hajoaa esim. yöllä, kuulen pumpun äänestä että jossakin on häikkää.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:08
Vs: Painevesipumppu Shurflo
« Vastaus #3 : 22.08.2014 kello on 10:54 »
Pitäähän se pumppu enemmän ääntä kun letkussa vesitilassa roikkuva uppopumppu.
Onko pumppu asennettu kumitassujen päälle ja onko tassut pehmeitä, pumpun pitää siis päästä hiukan elämään?
Tyhjänä tuo pitää ääntä huomattavasti enemmän, mutta kun vesi on päässyt pumpulle asti äänen pitäisi hiljentyä.
Asennuspaikkakin vaikuttaa paljon, meillä kaapin alahyllyn alla oma tila jossa pumppu sijaitsee.

Kuulematta on vaikea sanoa onko pumppusi ääni normaali tai ei. Kuten muilla jo vastanneilla meilläkin on lisäeristettä laitettu, foamista kasattu laatikko jossa ainoastaan tulevalle ja menevälle vedelle lovet. Voidaan mielestäni siis pitää pumppua äänekkäänä kun näitä rakenteluja näyttää kaikilla olevan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:48
Vs: Painevesipumppu Shurflo
« Vastaus #4 : 22.08.2014 kello on 11:01 »
..niin ja, jos kyse painevesisysteemist ä, ovat vesiletkutkin kovia putkia  8) Jos ne ottavat hivenen rakenteisiin, saattaa syntyä resonanssiääniä. Samoin, jos se pumppu on säiliön päällä (vaikka omassa kumipedissään), vajaa pytty saattaa toimia hyvänä kaikukoppana..

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:54
  • seniori
Vs: Painevesipumppu Shurflo
« Vastaus #5 : 22.08.2014 kello on 11:12 »
Minulla on kyseisen merkkinen painepumppu adrikissa joka pitää kovaa jyrinää/mekkalaa Thumbd onkos tuo nyt ihan normia kun leirintäalueellakin immeiset kattoo kieroon?? Tottunut vanhaan uppopumppu malliin!
Minulla jymisee siellä vesisäiliön päällä kumijalkoineen melkoisesti. Peittelin jämäkällä vaahtomuovilla ja kesävapaalla karvahatulla. Onneksi ääneen tottuu kovakorvainen nopeasti. Ei kai fiksut naapurit katso kieroon vaan muualle.  :)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.08.2015 kello on 23:37
Vs: Painevesipumppu Shurflo
« Vastaus #6 : 25.08.2014 kello on 19:06 »
pumpussa on jokin sortin kumi tassut joka on sitten ruuvattulattiassa olevaan pohjalevyyn! Yritin tuossa päästä pumppuun käsiksi mutta pitäs purkaa sänky pois jotta pääsis käsiksi. :o >:D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
Vs: Painevesipumppu Shurflo
« Vastaus #7 : 25.08.2014 kello on 20:36 »
pumpussa on jokin sortin kumi tassut joka on sitten ruuvattulattiassa olevaan pohjalevyyn! Yritin tuossa päästä pumppuun käsiksi mutta pitäs purkaa sänky pois jotta pääsis käsiksi. :o >:D

Kumitassut taitaa olla äänenvaimentimet ettei jyrinä tule runkoon. Onhan ne kuiten niin ettei ruuvi kumoa tassun tarkoitusta.