Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Saksalainen matkailuauto - verokeloja..

(1/3) > >>

nomadi:
Terve!

Saksalainen ystävä ja minä suunnittelemme 1-2 vuoden kierrosta Euroopan ja Lähi-idän halki. Käytettävissämme museorekisteröityä 1981 508D Mersu, joka on muunnettu matkailuautoksi yli 20 vuotta sitten.

Kysymys: kannattaako auto tullata Suomeen mun nimellä, vai jättää hänen nimessä Saksan rekisteriin?

Ymmärtääkseni Saksassa maksaa verot vuosittain noin 300e. Autosta ei maksettu kun 2600e, mutta epäilen että tulli yliarvioi arvoa reilusti ja lykkää päälle vielä 50% verot..

Ensimmäistä kertaa tässä rumbassa. Kuitenkin tyytyväinen että kelpo auto löytyi! : )

JPVäisänen:
Mun mielestä matkailuautoksi rekisteröidystä autosta ei tarvi maksaa autoveroa maahantuotaessa. Erikoisajoneuvoissa ei ole  autoveroa. Käyttövoimavero ja muut käyttömaksut + pakollinen liikennevakuutus menee kyllä sitten käytön mukaan mutta seisonnassa ollessa ei mene näitäkään.
Tämä siis jos auto on saksanrekiserissä matkailuauto, ei henkilö- tai pakettiauto.
Viisaammat korjatkoon.

Alan:
Riippuu vahvasti siitä, täyttääkö Suomessa matkailuautoluokan vaatimukset, seisomakorkeus lie se kriittisin.

RR:
Minusta ei kannata, verot on suomessa kovemmat. Kun ei se varmaankaan suomessa kuitenkaan kelpaa museoreksiteriin, saati että suomalaisessa museorekisterissä olevaa autoa saa käyttää sen 30 päivää vuodessa.

Vai mitä hyötyä siitä olisi että se olisi suomen kilvissä?

Jogi:
Heh heh, vielä Lähi-Idänkin halki :D

Ei tarvi tullata, voit vapaasti tuoda. Tulli pikemminkin aliarvioi v. 1981 508D:n ellet ole kätkenyt siihen mitään lain vastaista tuomista. Ei verot päätä huimaa. Hyvää matkaa ja terveiset saksalaiselle kaverille ;)


Sent from my iPad using Tapatalk

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View