rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: IPad  (Luettu 20386 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: IPad
« Vastaus #15 : 20.04.2011 kello on 17:28 »
Näytti olevan karavaanari lehdessä iPadista juttua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: IPad
« Vastaus #16 : 30.05.2011 kello on 20:11 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.03.2024 kello on 20:02
Vs: IPad
« Vastaus #17 : 13.06.2011 kello on 14:15 »
Oletko kuullut/voisitko kysyä, korvaako ihan plotterin? Satunnaisella harrastelijaveneili jällä, sisävesillä. Vettä ei tietenkään pidä.

Hyvinkin korvaa plotterin.

Siinä käytetään Navionicsin karttoja ja siihen voi myös liittää multiplexerin WiFin kautta, jolloin tieto (NMEA)kulkee veneen muille laitteille ja laitteilta. Ainoastaan tutkakuvaa ei saa iPadin näytölle kartan päälle kuten monissa plottereissa. Tutkakuva siirretään videosignaalina. Moni varmaan käyttää plotteria ilman tutkaa, joten tämä ongelma ei tule usein vastaan.

Minulla on iPadilla merikartat koko Skandinaviasta, joka sisältää myös pienet järvet, joista ei muuten ole elektronista kartastoa olemassa. Aika hyvä täällä Keitelen vesistössä, kun lähdetään Neiturin kanavalta itään.

Vasta pari päivää sitten minulle selvisi, että iPadia voidaan käyttää navigaattorina myös ulkomailla ilman
pelkoa suurista datamaksuista. Ulkomailla otetaan vain SIM-kortti pois laitteesta ja iPadin Gps ei kysele lainkaan internet yhteyksiä, mutta kertoo paikkatiedon sujuvasti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: IPad
« Vastaus #18 : 13.06.2011 kello on 16:24 »
^

Mielenkiintoista tietoa, kiitokset!

Onko sinulla minkälainen teline, ja minkälaisessa veneessä?

Mulla on vähän tilaa, matala tuulilasi ja sateen sattuessa olisi pakko laittaa iPad kajuuttaan. Ohjaamo kun on täysin avoin ja pressu niin iso veneen kokoon nähden, ettei tee mieli ajaa liu'ussa se ylhäällä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: IPad
« Vastaus #19 : 13.06.2011 kello on 16:24 »
^

Ipadissa kun mulla on se Navigonin softa koko euroopan alueelta niin vaikka on ulkomailla Simmi kortti paikoillaan niin se ei käytä dataa ollenkaan navikoitaessa joten ei sitä Simmiä tarvi irrotella. Jos käyttää sitä Google mapsia mikä on mukana niin se kuluttaa dataa, eikä se muutenkaan ole mikään navigointi softa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.03.2024 kello on 20:02
Vs: IPad
« Vastaus #20 : 13.06.2011 kello on 18:32 »
^

Mielenkiintoista tietoa, kiitokset!

Onko sinulla minkälainen teline, ja minkälaisessa veneessä?

Mulla on vähän tilaa, matala tuulilasi ja sateen sattuessa olisi pakko laittaa iPad kajuuttaan. Ohjaamo kun on täysin avoin ja pressu niin iso veneen kokoon nähden, ettei tee mieli ajaa liu'ussa se ylhäällä.

Minulla on vain sellainen kansiotyyppinen laukku, jonka voi pöydällä kääntää auki sopivaan katselukulmaan. Näitä löytyy eBaysta monia vaihtoehtoja, halvalla.

Vene mulla on sellainen vanha hinaaja, joka on muutettu matkustaja-alukseksi (kts Wikipedia  "Kajaani VI" ja nähtävissä Laukaan satamassa "Liwia".
Siinä on tilojen puolesta helppo sijoittaa iPad.

Avoveneessä kannattaa tabletti suojata läpinäkyvällä suojapussilla. Ei pienet roiskeet haittaa. Niitäkin löytyy eBaysta ja myös kotimaan kaupoista.



Avoveneessä kannattaa käyttää vesitiivistä suojalaukkua, jolloin pienet roiskeet ei

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.03.2024 kello on 20:02
Vs: IPad
« Vastaus #21 : 13.06.2011 kello on 18:36 »
^

Ipadissa kun mulla on se Navigonin softa koko euroopan alueelta niin vaikka on ulkomailla Simmi kortti paikoillaan niin se ei käytä dataa ollenkaan navikoitaessa joten ei sitä Simmiä tarvi irrotella. Jos käyttää sitä Google mapsia mikä on mukana niin se kuluttaa dataa, eikä se muutenkaan ole mikään navigointi softa.

Sain jostakin tiedon, että pitää ottaa SIM pois.

Nyt sitten on Navigon Europe hankittu pari päivää sitten. Ei ole vielä ulkomaan kokemusta.  Hyvä, kun on aina joku joka on kokeillut ja kertoo siitä täällä.
Kiitos.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: IPad
« Vastaus #22 : 13.06.2011 kello on 19:27 »
Sain jostakin tiedon, että pitää ottaa SIM pois.

Nyt sitten on Navigon Europe hankittu pari päivää sitten. Ei ole vielä ulkomaan kokemusta.  Hyvä, kun on aina joku joka on kokeillut ja kertoo siitä täällä.
Kiitos.

Viron reissulta vaan kokemusta.

Tai jos hirvittää että tuleeko data laskua, toinen helppo ja nopea tapa varmistaa on mennä , asetukset, matkapuhelin data ja sieltä data roaming niin sillein ei ainakaan tule yllätyksiä
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 kello on 19:41 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: IPad
« Vastaus #23 : 17.06.2011 kello on 12:31 »
Annoin periksi ja tilasin Applen kaupasta, Suomestahan ei saa 16GB 3G-mallia mistään hyllystä. Vie kahdesta viikosta kolmeen toimitus.

Kiitokset kannustaneille yllekirjoittaneille, sitten etsimään suojapussia ja kahtakin telinettä, toinen autoon.

Plotteri olisi ollut tuplahintainen ja pienempinäyttöinen, sekä sidottu veneeseen. Ei paljoa lämmitä talvella se.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: IPad
« Vastaus #24 : 17.06.2011 kello on 14:50 »
Onnittelut varmasti hyvätä hankinnasta. On todella monipuolinen laite ja App Storesta löytyy vaikka millaista ohjelmaa, ilmaisia ja hiukan maksullisia. Nyt näytti olevan Naviconin navikointi softa 59€ ei kovinkaan kallis,kun saa asennettua useampaan laitteeseen, mulla on se 3 eri laitteessa. Jos tykkää hiukan musisoida niin kannattaa hankkia Garage Band :), Blues Guitar ja Dj mixerPro. Lukea jos tykkää niin Elisa Kirja, mulla on siellä 4kirjaa nyt luettavana :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: IPad
« Vastaus #25 : 17.06.2011 kello on 15:46 »
^

Keksi vielä mulle jostain vedenpitävä coveri, joka mahdollistaa käytön sen kanssa, sekä erittäin tukeva teline.

Varmaan hankin navigointisoftan myös maantielle. :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: IPad
« Vastaus #26 : 20.06.2011 kello on 13:07 »
noniin ja mä hämeen hitain , kun missasin just hyvän kaupan ... oli muutaman tunnin  pääs vastaukseni liian myähäs .. poika kauppas , mut ja kun ei ollut kännyy mulla häis ei omis mukan niin näin tuon ilmotuksen liian myöhään .. 300e:lla  oisin saanut sen  ja takuuta jäljelläkin jopa .. kyl minnuu harmitaa .. tuo ois ollu niin näppärä tuol reissus .. ois mahtunut pieneen tilaankin tupacarsis .. tämä läppäri kun täyttää koko pöydän ... nyt tekis mieli sanoo bacga zägä ... ja harmitus  :'(  >:( >:( >:(

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: IPad
« Vastaus #27 : 5.07.2011 kello on 21:09 »
Oletko merikartat hankkinut, onko hyvät?

Merikartat on hankittu ja todettu toimivaksi myös sisävesillä. Taivalkosken kostonjärvellä näytti syvyydet ja karikot aivan oikein. Kartat ei olleet kalliit koko euroopan kattavat kartat 9,90€. Tässä oulun edustalla näyttää hyvin väylät ja kaiken mahdollisen

  • Vieras
  • Vs: IPad
    « Vastaus #28 : 27.07.2012 kello on 21:18 »
    Käyty Expertiltä hakemassa valkoinen iPad2 3G, ja harjoiteltu iltapäivä sen kanssa, yllättävän vähän siihen on vielä sovelluksia iPhoneen verrattuna mutta siitähän niitä tulee kokoajan lisää, viime viikolla tuli Savon Sanomat esmes...

    Siitä se appleutuminen iPhonesta viime vuonna lähti ja on vienyt mukanaan. :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: IPad
    « Vastaus #29 : 27.07.2012 kello on 21:29 »
    ^
    minkähän verran niitä pitäisi olla  :o niitä on nyt yli 200 000  :D