rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???  (Luettu 12043 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.03.2015 kello on 16:49
Hep!
Ducato -99 alusta, ja tuo ajovalojen korkeuden säätö ei tietenkään toimi, ehkä hiukan nytkähtelee.

1.Onko tuo säätö "nestevälitteinen"(mikä neste sisällä) vai mikä?

2.Mikä osa noista hajoaa yleisimmin?

3.Löytyykö kepulikonsteja.

4.Löytyykö jostain osaa/osia joilla pääsisi edukkaammin, typerä laite muutenkin kun ei tuossa sitä koskaan tarvitse ja on kuitenkin aina rikki.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #1 : 16.05.2014 kello on 13:12 »
1. Nestevälitteinen, glygoli käy hyvin.
2. Säätimet valoissa, letkut (säätimien juuresta) ja itse säädinkin kojelaudassa
3. Löytyy, mutta toimii todennäköisesti alkup. osilla vuoden. Omassa on tehty sähköservut pyörittämään lamppuja
4. skoda felician osat käy, mutta luulen ettet toimivaa saa ikinä noilla osilla.

Aiemmassa kulkineessa ja nykyisessäkin katsastusmies kysyy ensimmäisenä että ei varmaan toimi tuo säätö, entisessä vastasin aina ettei toimi ja nykyisessä kerron että säädin on sähköinen, ja hämmästys on kova :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #2 : 16.05.2014 kello on 14:00 »
1. Nestevälitteinen, glygoli käy hyvin.
4. skoda felician osat käy, mutta luulen ettet toimivaa saa ikinä noilla osilla.

Minä laitoin jarrunestettä. Se lamppua liikuttava työsylinteri oli halki mutta korjaantui epoxilla. Putkenkin vaihdoin, 6mm kova paineilmaletku oli sopivaa.
Ne Skodan työsylinterit ovat kuulemma sopivia ja kohtuuhintaisia.
Ja tottahitossa siitä taas toimivan saa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:35
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #3 : 16.05.2014 kello on 17:37 »
1. Nestevälitteinen, glygoli käy hyvin.
2. Säätimet valoissa, letkut (säätimien juuresta) ja itse säädinkin kojelaudassa
3. Löytyy, mutta toimii todennäköisesti alkup. osilla vuoden. Omassa on tehty sähköservut pyörittämään lamppuja
4. skoda felician osat käy, mutta luulen ettet toimivaa saa ikinä noilla osilla.

Aiemmassa kulkineessa ja nykyisessäkin katsastusmies kysyy ensimmäisenä että ei varmaan toimi tuo säätö, entisessä vastasin aina ettei toimi ja nykyisessä kerron että säädin on sähköinen, ja hämmästys on kova :)

Totta hitossa nuot Skodan vermeet toimii, tuo järjestelmä oli rikki kun as-autoni ostin. Vaihdoin Skodan säätimen joka passasi mukisemati paikoilleen. Nyt on toiminut neljä vuotta ilman mitään ongelmia.

En muista mistä/keltä sain neuvon tuohon järjestelmän käyttöiän lisäämiseksi, voin kertoo sen eteenpäinkin.

Bitumikorkkieristee stä tuollainen "huntu" päälle, estää tärinöitä/värinöitä vaurioittamasta muovia, liekkö tuosta apua mutta kestäneet ovat. Samanlaisen "kuorrutuksen tein sisällä olevalle "ohjausyksiköllekkin".

Katsastusmiehet ovat vaatineet että valojen korkeus-säädön on toimittava, kokeili viimeksikin katsastuksessakin kun kävin pariviikkoa sitten.

Minun integroidussa ei ole Ducaton alkuperäiset umpiot, tuo järjestelmä on "nidottu" hellan umpioihin.  Vaihto-operatsuuni oli aika kinkkinen . . .






*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #4 : 16.05.2014 kello on 17:43 »
Onpas kyllä tutun näköinen systeemi.  Mulla oli Skodassa juuri tuollainen järjestelmä,  joka sopivasti hajos juuri kun sain auton myytyä :-)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #5 : 16.05.2014 kello on 17:59 »
Katsastusmiehet ovat vaatineet että valojen korkeus-säädön on toimittava, kokeili viimeksikin katsastuksessakin kun kävin pariviikkoa sitten.

En nyt muista mutta jossain -94 on raja. Sitä wanhemmat, vaikka säätö olisi joskus ollutkin, voi muuttaa kiinteäksi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.09.2016 kello on 12:01
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #6 : 16.05.2014 kello on 19:01 »
itellä samanlainen systeemi hymerissä ja ainakaan siilinjärvellä ei tarvii katsastuksessa toimia kun 3viikkoo sitten katsastin..kun meinaan ite olin hytissä ja katsastusmies oli masiinan kanssa siinä edessä..tietysti edellyttää että valot on suunnattu oikein.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:46
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #7 : 16.05.2014 kello on 19:30 »
Olisko samoin kuin pesurien kanssa, jos ne on niiden pitää toimia. Jos vuosimallin ei vaadita säätöä, ne voi poistaa, mutta jos ei ole poistettu on toimittava.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #8 : 16.05.2014 kello on 19:40 »
Ainakin minulla tuossa Omegassa korkeussäätö ei toimi,katsuri sanoi riittävän,kunhan ne on oikein suunnatut !

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #9 : 16.05.2014 kello on 20:25 »
Lainaus
3
4 Valaisimet edessä
4.1 Lähivalaisimet
Lähivalaisinta käytetään ajoneuvon edessä olevan ajoradan valaisemiseen aiheutta-
matta häiritsevää häikäisyä tai häiriötä muille tienkäyttäjille.
Lähivalaisimia tulee olla kaksi. Ennen 1.1.
1980 käyttöönotetuissa autoissa lähivalot saa
kuitenkin kahdentaa, jolloin kahdennetun valais
imen valaisevien pintojen projektioiden
poikittaisella tasolla tulee peittää vähintään
puolet (ei 60%) niiden ympäri piirretyn pie-
nimmän suorakulmion pinta-alasta. Lähivalaisimen etäisyys auton uloimmasta ulkoreu-
nasta saa olla enintään 400 mm. Valaisevi
en pintojen sisäreunojen välisen etäisyyden
on oltava vähintään 600 mm. Mikäli aj
oneuvon kokonaisleveys on enintään 1300 mm,
tulee vähimmäisetäisyyden olla kuitenkin vähintään 400 mm. Valaisevan pinnan vä-
himmäiskorkeuden (=heijastimen alareunaan mitattuna) tulee olla 500 mm ja enim-
mäiskorkeuden (=valaisevan pinnan yläreunaan mitattuna) 1200 mm . Ajovalojen suun-
tauksessa on noudatettava auton valmistaj
an ohjeita Lisäksi 14.6.1995 jälkeen käyt-
töönotetuissa autoissa vaadit
aan laite, jolla voidaan kuorman mukaan säätää valaisi-
men ja ajoneuvon suhteellista asentoa (ei kuitenkaan silloin, jos auton alusta on tes-
teissä todettu riittävän jäykäksi). Alku
säätö kuljettajan ollessa kuormana on yleensä 1-
1,5% alaspäin. Lähivalaisimen näkyvän pinnan on näyttävä vaakatasosta 15° ylös- ja
10° alaspäin sekä vaakatasossa 45° ulos-
ja 10° sisäänpäin valaisimen valmistajan il-
moittamaan referenssiakseliin verrattuna. Lähivalaisimen merkkivalo on vapaaehtoinen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #10 : 17.05.2014 kello on 01:11 »
Mulla on Skodan säädinsarja ja pelaa edelleen hyvin. Ostin Hämeen Tehoautosta, oisko reilu vuosi sitten satkun hujakoilla hinta. Kuskin puolelta joudut ottaa kojelaudan alaosan pois tieltä.Ja säätimen. Itse otin myös ilmanputsarin koteloineen. Kuvaa kännykällä alkuperäinen asennus ennen vanhan purkua.Ota joku kaverikisi kun pujotat uuden paikalleen. Vaatii pitkämielisyyttä ja lieviä voimia.
 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.02.2020 kello on 15:16
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #11 : 17.05.2014 kello on 07:22 »
Ei oo kyllä meilläkäänpäin katsastuksessa edes testannut koko valonsäätöjä. Katsoo ainoastaan et on oikein suunnattu ja sillä hyvä. N.4 autoa vuosittain leimuutan ja kaikissa ne on.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #12 : 17.05.2014 kello on 07:30 »
Mulla juuri katsastuksessa tuli huomautus tuosta korkeudensäädöstä, en aikonut tehdä sille mieään.

Lähetetty minun HUAWEI G700-U20 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:19
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #13 : 17.05.2014 kello on 07:45 »
Viime keväänä sain korjauskehotuksen ja merkinnän rekisteriotteeseen.

Sent from my RM-914_eu_finland_217 using Tapatalk

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.09.2019 kello on 21:01
  • Kotka
Vs: Leima lähestyy, mutta valojen kork.säädön toiminta???
« Vastaus #14 : 17.05.2014 kello on 11:38 »
Korkeintaan tulee merkintä rekisteriotteeseen. Eikä vaikuta seuraavaankaan katsastukseen vaikka se siellä lukisikin. Itselläni luki rek.otteessa kun menin katsastukseen ja pois lähtiessä ei lukenut vaikkei edes ollut korjattu.