Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus

Poljinroskis

(1/2) > >>

Alan:
Pieni asia, mutta *ituttanut niin kauan, kuin olen kulkimen omistanut.

Sopivaa ei kertakaikkiaan kaupasta löydy, kun sen luontainen paikka on käytävällä pienoisessa nurkassa heti istuimen takana ja vasten vessan seinää. Nykyinen muovinen on ruma ja poljinmekanismi särkyi ensimmäisellä kaudella. Pyöreä ei ko. tilaan istu, ainakaan isompi sellainen. 5 litraa on liian vähän.

Vaan netistä löytyi, kun aloin tosissaan googlettamaan, tällainen kulmikas 10 litrainen Brabantia.

Kerkiää tullakin ennen reissua, toisinkuin Suomesta tilattuna, mikä olisi tullut 15+ euroa kalliimmaksi.

Kaija:
Meillä on vessan kaapin alla puolipyöreä perusroskisämpäri. Onneksi sinne just sopii, vaikka keittiössähän sitä tarvittaisiin....  Jostain syystä mä en osaa käyttää poljinroskiksia edes väljissä tiloissa työpaikalla, vaan nostan kannesta. Motoriikassa vikaa?  :-[

Nää roskishommat kyllä ontuu kulkimissa. Niin ja nyt tuntuu täällä Torreviejassa, että jätteiden lajittelukin ontuu. Tuntuu pahalta heittää lasit ja metallit sekajätteeseen  :(

K.E.V:
Mulla on 2 roskista vakiona keittiön kaapissa.
Hyvin paljon tuota kierrätystä on onneksi maailmallakin.

Alan:
Autossa ei riitä tila kahdelle, varsinkaan kaapeissa. Knausissa oli naurettava, ehkä kolmen litran pytty kattilakaapissa. Se lähti sieltä ensimmäisenä ihan hygieniasyistä ja tilalle ostin "ulkoisen" jo Saksassa.

Periaatteessahan olisi hyvä olla sekajäteelle, biojätteelle ja pakkauksille omansa, mutta sellainen ei tilasyistä yksinkertaisesti onnistu. Kierrätetään minkä voidaan, kunhan edes lasi ja metalli, ja alueellahan nyt pystyy viemään roskat vaikka jokaisen aterian jälkeen.

sipu:
meillä on kempsanpytyn vieressä
ihan vaan pyöreä poljinroskis
ei mikään iso
mutta kun kaksin kuljemme
niin oikein sopiva meitin roskille
ja tuleepa sitten useimmin tyhjennettyä
kun ei ole isoa roskista 
ja näin ollen
on taas syy lähteä pienelle lenkille
samalla kun kiikutta roskat roskiin  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View