Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi

Harmaavesisäiliö haisee

(1/6) > >>

Sipa79:
Solifer 550:n harmaavesisäiliö päästää hajut vaunuun sisälle. Koko peräosa käryää karmeelle. Netin ihmeellisestä maailmasta löytyy vinkki, jotta kloriittia tankkiin ja vettä perään, jonka jälkeen pikku ajelulle. Sitten pönttö tyhjäksi. Toimiiko tuo vai otanko koko säiliön irti ja pesen irrallaan? Mikä aine siihen olisi hyvä?

K.E.V:
ylläoleva hyvä

HiTec:
Riippuu vähän siitä haluatko tehdä sen kohta uudelleen vaiko kerralla kuntoon :D Tuo huljuttelu autolla ajellen toimii kyllä huuhteluna, mutta mitäänhän se ei varsinaisesti irrottele, ellet sitten ajele todellisia nimismiehenkiharoit a ja möykkyisiä mutkateitä. Tietty helppo ja vaivatonhan tuo kyllä on, tehdä vaikka joka kevät uusiksi. Sen sijaan irroittamalla säiliön saat huljuteltua sen huomattavasti paremmin puhtaaksi = toista kertaa ei varmasti ihan heti tartte hommaan ryhtyä Thumb

K.E.V:
Jos nyt en ole ihan väärässä  :-[ . Tuo 550:n jätevesisäiliö on koko vaununlevyinen putki. Ei lähde ihan nostamalla pois , eikä mene tipauttamalla takaisin.
Molemmissa päissä on kumilaipat joista toiseen tulee ja toisesta lähtee putket. Lisäksi on ilmaputki . Nuo päädyt kun onnistu rikkomaan niin ehkei löydy helposti uusia, tämän vuoksi suosittelen ensin vähän ajella kloriittiliuoksen kanssa , reipas huuhdonta päälle ja yleensä ne on hajuttomaksi lähteneet.

pamaus:
Minulla irtosi 550 Jubileesta putken päästä tuo suoja ja likavettä tuli lattialle. Se oli itse asiassa vain kuminen suoja/läppä joka oli klemmarilla kiinni. Se oli kohtuu helppo irrottaa ja laittaa takaisin, mutta sitä putkea ei ole aivan helppo irrottaa.

Kyllä jos käden saa sinne putkeen ja wc harjan niin lika ainakin irtoaa, mutta aika kova urakka on. 

Ehkä helpoin tuo kloriitin huutelu näin aluksi. Sillä minäkin olen likavesisäiliötä pessyt hyvin toimi.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View