rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tuulilasiantenni  (Luettu 7313 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:26.11.2023 kello on 20:21
Tuulilasiantenni
« : 20.04.2014 kello on 22:33 »
Mulla meinaa vetoautossa oli radion kuuntelu yhtä suhinaa. Aikaisemmin ajattelin että vika on radiossa mutta kun se vaihtui ei tilanne korjaantunut yhtään ehkä pikemminkin päin vastoin. Ennen kesän reissuja pitää tilanne saada kuntoon ja radio kuulumaan. Auton nykyinen antenni on sivuikkunaan integroidut viivat jotka ei vaan vastaanota singaalia kunnolla tai siihen tulokseen olen itse tullut. Ajattelin vaihtaa tuollaiseen auton sisälle tulevaan tuulilasiantenniin mutta onko siitäkään mihinkään? Toisaalta pitääkö sen olla tuulilasiantenni, voisiko se olla takalasi antenni? Takalasin ympäriltä olisi niin paljon helpompi farkussa purkaa sisustaa pois että saisi siistin asennuksen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
Vs: Tuulilasiantenni
« Vastaus #1 : 20.04.2014 kello on 22:43 »
meillä sama vika muijan autossa joka toimii vetoautona,siis tojo avensis farkku ja antenni integroitu takasivulasiin,ei kuulu kanavat kunnolla,korjausehdotuksia otetaan kans vastaan

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:27
Vs: Tuulilasiantenni
« Vastaus #2 : 20.04.2014 kello on 23:37 »
Tarkistakaa antennivahvistin ?

Rikki ?

Sulake palanut ?

Huono kontakti välillä ?

Aikoinaan Golffissa oli vika vahvistimessa joka oli "jossain" piilossa, korjaantui kun korjasivat . . .

Ei välttämättä näin teittien tapaukasessa, mut ehkä ?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:09
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Tuulilasiantenni
« Vastaus #3 : 21.04.2014 kello on 00:44 »
Tuommoiset vaakauorassa olevat "viivat" lienevät liian suuntaavia. Laita kunnollinen hieman vinossa oleva pystyantenni ainakin kokeilua varten. Huomaako eroa??

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:08
Vs: Tuulilasiantenni
« Vastaus #4 : 21.04.2014 kello on 09:34 »
Lainaus
Ajattelin vaihtaa tuollaiseen auton sisälle tulevaan tuulilasiantenniin mutta onko siitäkään mihinkään?

Minulla oli edellisessä hiasessa kyseisen tyyppinen anteenni ja ei voi valittaa, radio kuului ilman ongelmia.
Edellinen omistaja oli sen laittanu. itsekkin olin hieman skeptinen tuota anteennia kohtaan mutta toimi se.

Se taisi olla tämän näkönen (antenneita on aika monta sorttia)
http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-auto/antennit-ja-antennitarvikkeet/antenni-yleismalli-ikkunaan.html

Blaupunktin ikkuna antennia ovat jotkut kehuneet. siitä ei henk koht kokemusta ole.


  • Vieras
  • Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #5 : 21.04.2014 kello on 09:40 »
    Tuommoiset vaakauorassa olevat "viivat" lienevät liian suuntaavia. Laita kunnollinen hieman vinossa oleva pystyantenni ainakin kokeilua varten. Huomaako eroa??
           Corollassa on tuollain ja oikein hyvin kuuluu!! Suosittelen

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
    Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #6 : 21.04.2014 kello on 09:43 »
    Minulla on vaunussa vastaava/samanlainen kuin humoristin laittamassa linkissä ja hienosti kuuluu kanavat.

  • Vieras
  • Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #7 : 21.04.2014 kello on 09:46 »
    meillä sama vika muijan autossa joka toimii vetoautona,siis tojo avensis farkku ja antenni integroitu takasivulasiin,ei kuulu kanavat kunnolla,korjausehdotuksia otetaan kans vastaan
           Tuossa parkkipaikalla on pari uudehkoa farkku avensista joissa kummassakin antenni katolla , samallain kuin omassa...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #8 : 21.04.2014 kello on 09:50 »
    Kyllä mulla ainakin kaikissa volvoissa hyvin toiminut toi ikkuna antenni Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.09.2021 kello on 19:59
    Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #9 : 11.08.2014 kello on 05:14 »
    http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-auto/antennit-ja-antennitarvikkeet/autofun-pro-ikkuna-antenni.html

    Tuollainen antenni minulla ollut 2 eri hlö-autossa. Molemmissa pelasi hyvin. Katolla olleet antennireiät meni harraste käyttöön niin piti laittaa tuollainen aina tilalle radiolle.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:30
    • Autossa on pyörät
    Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #10 : 11.08.2014 kello on 07:56 »
    Volvossa on takasivulaseissa + takapuskurissa antennit. Kuuluu erittäin hyvin ja pitkälle
    VW:ssä on etuikkunassa antenni, kuuluu hyvin, ei kuitenkaan samoin kuin edellisessä.
    En tiedä onko ero radiossa vai antennissa , molemmat alkuperäisiä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #11 : 11.08.2014 kello on 09:42 »
    Ei toimi omassa Volvossa radio. Jatkuvasti saa olla kanavaa manuaalisesti hakemassa, *ituttaa suorastaan jatkuva suhina. Radiossa kaikki asetukset on kuitenkin kohdillaan. Biliassa olen asiaa sen verran käynyt selvittämässä, että seuraavassa huollossa katsovat takuuseen radion. Mikäli ei suhinat huollon jälkeen lähde niin lähtee auto.

    Ja se näyttö siinä ratiossa, eise sekään ole aivan priima.




  • Vieras
  • Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #12 : 11.08.2014 kello on 10:33 »
    Mikäli ei suhinat huollon jälkeen lähde niin lähtee auto.

    Tässä lauseessa on asennetta, ei sillä että tuo radion kuuluvuus riippuisi autosta, voi tulla sama ongelma heti perään siinä toisessakin merkissä.

    Adriassa tuo radio on aivan onneton, siinä antenni on integroitu vasempaan peiliin ja aika monessa uudemmassa olen nähnyt sitten lokasuojassa irrallisen antennin mutta en ole siitä stressiä ottanut, matkailuautolla reissatessa kuunnellaan monasti lasten levyjä.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:37
    Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #13 : 11.08.2014 kello on 12:04 »
    http://www.autostudio.fi/tarvikkeet-auto/antennit-ja-antennitarvikkeet/autofun-pro-ikkuna-antenni.html

    Tuollainen antenni minulla ollut 2 eri hlö-autossa. Molemmissa pelasi hyvin. Katolla olleet antennireiät meni harraste käyttöön niin piti laittaa tuollainen aina tilalle radiolle.

    "helppo asentaa"  tuolla infolla ei kyllä tule kauppoja.

    Mitä tuo asennus tarkoittaa? Pitääkö löytyä erikseen maataso, kuinka likeltä ja kuinka suurena.
    Vaunussa on nyt ikkunassa antenni ja sille muutaman neliödesimetrin maatasopelti kaapin takana vaunun sisäseinässä, mutta eipä meinaa kanavia löytyä huonommalla alueilla...

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:14.09.2021 kello on 19:59
    Vs: Tuulilasiantenni
    « Vastaus #14 : 16.08.2014 kello on 02:54 »
    http://www.maxaudio.com.my/index.php?act=viewProd&productId=2783
    Tuossa sama antenni bosch:in merkillä, vanhempi malli vain. Näkyy asennus kuvia hiukan, eli maadoitetaan auton runkoon erillisellä piuhalla vaikka häikäisysuojan ruuvin alle. Itse antennikaapeli ujutetaan a-pilarin muovin takana koelaudan sisään ja sieltä radiolle, jonne myös kytketään antennin vaatima virtapiuha radion antamaan herätevirta liittimeen/johtoon, joka siis antaa +12V ulos aina radion ollessa päällä.