rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hyvä tabletti  (Luettu 14610 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:52
Vs: Hyvä tabletti
« Vastaus #15 : 20.04.2014 kello on 22:06 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:55
Vs: Hyvä tabletti
« Vastaus #16 : 20.04.2014 kello on 22:10 »
Tuota olen hypistellyt.  Tuossa ei vaan ole sim paikkaa ja haluan kortin integroituna

Tuskimpa löytynee integroidulla SIM korttipaikalla tuollaista kokoonpanoa ?

Kaikkee ei saa vaik' kuin haluttais . . .

Tuon Chromeboogin kans kävi mulle samoten . . .

http://www.google.com/intl/fi/chrome/devices/chromebooks.html?utm_source=google&utm_medium=cpc_fi&utm_term=crome+book&utm_content=chromebook&utm_campaign=1000285+|+Chromebooks+|+FI+|+fi+|+Desk+Tab+|+Text+|+BKWS

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
Vs: Hyvä tabletti
« Vastaus #17 : 21.04.2014 kello on 10:07 »
Ipad on mielestäni hintaluokassaan näytöltään ja esim akkukestoltaan ylivoimainen,emännällä on samsungin vastaava ja on padiin verrattuna kivikautinen laite.
Applen miinukset varauksin "liitettävyys" ja esim monet sovellukset mitä muihin saa ilmaiseksi on applelle tottakai maksullisia.
Isona miinuksena takuu joka on vain 1v ellei myyjäliike tai operaattori myönnä lisätakuuta ja suurimpana miinuksena takuuhuolto joka on suoraansanoen kusetusta.
Itselläni meni takuunalainen laite juntturiin jokin aika sitten,ei tunnistanut kortttia tai wifiä,sammui ja käynnisti itseään oli täysin mykkä.
Vein laitteen elisa shopittiin jossa myyjä totesi saman ja laittoi laitteen huoltoon,lähetteeseen kirjattiin erikseen että mikäli laitteesta ei löydy kosteutta huolto/uusilaite menee myyjän piikkiin.
Kun laite palasi huollosta oli siinä kiinni 38€ maksukehoitus ja maininta ettei laitteessa ollut muka mitään vikaa,kuitenkin käyttis oli asennettu uusiksi ja esim kaikki valokuvat ja videot kadonneet sen siliäntien.
Eli huoltoliike valehteli mutta maksaa vaan piti,tuo 38€ ei sinänsä nyt maailmaa kaada mutta kun nuita 38€ tippuu mahdollisesti useilta sadoilta asiakkailta niin kyllähän siinä huoltoliike melkoista tiliä tekee ja veikkaan että aika harva jaksaa tuosta tappelemaan lähteä.
Myyjä eli elisa/saunalahti nosti kädet pystyyn ja sanoi että joudut itse hoitamaan asiat huoltoliikkeen kanssa.
Pikkuisen meni ehkä ohi aiheen mutta ottaa kaaliin vieläkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:23
Vs: Hyvä tabletti
« Vastaus #18 : 21.04.2014 kello on 10:20 »
Mutta mikä on käyttäjän käyttö? Itse olen noita pitkään pähkäillyt ja päätynyt siihen että, ostan jonkun jossa win 8 

Juuri näin. Kun ensin miettii, mitä haluaa tehdä ja sitten valitsee sopivan laitteen, on IHAN SAMA, mikä alusta on. Jos on sidoksissa I tai W ohjelmiin, se määrää pitkälti, ei kehumiset tai mieltymykset.
Se tabletti on kuitenkin 'vain' tabletti.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:03
  • Epsoo
Vs: Hyvä tabletti
« Vastaus #19 : 21.04.2014 kello on 10:32 »
Myyjä eli elisa/saunalahti nosti kädet pystyyn ja sanoi että joudut itse hoitamaan asiat huoltoliikkeen kanssa.

Tuo muuten ei pidä paikaansa että asiakas joutuisi itse hoitamaan asiaa, kyllä se on myyjäliikkeen vastuulla hoitaa nuo (KSL 5. luku 18§ 1.mom).

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
Vs: Hyvä tabletti
« Vastaus #20 : 21.04.2014 kello on 10:54 »
Kyllähän tuo hieman oudolta tuntui,jos tuosta sotimaan rupeis niin varmaankin pärjäis koska huoltolähete mainittuine vikoineen on tallessa,samoin kuin lappu jossa todetaan että laite korjataan myyjänpiikkiin.
Tuo 1v takuu taitaa muuten koskea kaikkia applen laitteita oli se sitten 400 tai 2500€
Pitäisköhän vielä ottaa puhelu elisalle ja vedota kuluttajan suojaan,kohta on tosin mennyt toinen 38€ puhelin kuluihin  :laugh:

  • Vieras
  • Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #21 : 21.04.2014 kello on 10:59 »
    Kyllähän tuo hieman oudolta tuntui,jos tuosta sotimaan rupeis niin varmaankin pärjäis koska huoltolähete mainittuine vikoineen on tallessa,samoin kuin lappu jossa todetaan että laite korjataan myyjänpiikkiin.
    Tuo 1v takuu taitaa muuten koskea kaikkia applen laitteita oli se sitten 400 tai 2500€
    Pitäisköhän vielä ottaa puhelu elisalle ja vedota kuluttajan suojaan,kohta on tosin mennyt toinen 38€ puhelin kuluihin  :laugh:
          Suosittelen menemistä sinne mistä sen ostikki, puhelin hommat on sieltä minne päivä ei paista...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #22 : 21.04.2014 kello on 11:02 »
    Vähänkin raskaampaan käyttöön on kevyt läppäri hyvä. Tabletin käyttötarkoitus on toinen.

    Mulla (meillä) mukaanotettava valitaan iPhone - iPad (mini ja normaali) - Macbook Air 13"  akselilta. Ite pidän viimeisestä eniten, jos vain tila sallii raahaamisen, ja kulkineeseen sekin sopii ja piiloutuu, tai kulkee vaikka repussa, jos auto ei ole turvallisessa paikassa. Raahattavista läppäreistä ei taas oikein ole reissukäyttöön, mun mielestä.

    Macbook pro 13 "
    on tuolla tupa-autossa kätevä
    kuin myöskin iPad , joka kulkee myöskin kätevästi
    ihan käsilaukussakin mukana hiukan joka paikassa
    ja käytän kännykän internet-jakoa molemmissa
    hyvin on toiminut ainakin tähän asti  Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:44
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #23 : 21.04.2014 kello on 11:04 »
    Kyllähän tuo hieman oudolta tuntui,jos tuosta sotimaan rupeis niin varmaankin pärjäis koska huoltolähete mainittuine vikoineen on tallessa,samoin kuin lappu jossa todetaan että laite korjataan myyjänpiikkiin.
    Tuo 1v takuu taitaa muuten koskea kaikkia applen laitteita oli se sitten 400 tai 2500€
    Pitäisköhän vielä ottaa puhelu elisalle ja vedota kuluttajan suojaan,kohta on tosin mennyt toinen 38€ puhelin kuluihin  :laugh:



    Ei ole merkitystä tuolla valmistajan antamalla vuoden takuulla! Virhevastuu kattaa ongelmat huomattavasti pidempään, mutta vaatii vähän sitkeyttä ja jämäkämpää otetta!

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.05.2021 kello on 17:29
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #24 : 21.04.2014 kello on 11:07 »
    Juu kyllä näinkin ja tuossa minun laitteessa on 2v takuu,laite on muutaman kuukauden yli vuoden vanha.
    Se lisävuosi on elisan/saunalahden myöntämä.

    Eli se mikä nyppii on se että huolto väittää/valehtelee että laitteessa ei ollut mitään vikaa sinne lähetettäessä vaikka elisan myyjäkin viat totesi ja ne ylös kirjattiin,kuitenkin asennettu uusi käyttis ja ilmeisesti kovalevy alustettu kun kuvat katosi.
    Tuo 38€ on siis tarkastus maksu siitä että laitteessa ei ollut mitään vikaa  :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:51
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #25 : 21.04.2014 kello on 11:14 »
    Applen miinukset varauksin "liitettävyys" ja esim monet sovellukset mitä muihin saa ilmaiseksi on applelle tottakai maksullisia.

    Tuossa kohtaa moni yllättyykin kun täbin käyttö lisääntyy ja jossain vaiheessa pitää jotain esim. tulostaa. Se ei ole ihan suoraviivainen juttu edes sen jälkeen kun kaikki tarvittavat nippelit on asennettu & conffattu paikoilleen, mutta onnistuu toki 8)

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:03
    • Epsoo
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #26 : 21.04.2014 kello on 11:16 »
    Pitäisköhän vielä ottaa puhelu elisalle ja vedota kuluttajan suojaan,kohta on tosin mennyt toinen 38€ puhelin kuluihin  :laugh:

    Noista kuluista voi vaatia korvausta ja myyjä on velvollinen ne korvaamaan  (KSL 5. luku 18§ 1.mom)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:26
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #27 : 21.04.2014 kello on 11:51 »
    Juuri näin. Kun ensin miettii, mitä haluaa tehdä ja sitten valitsee sopivan laitteen, on IHAN SAMA, mikä alusta on. Jos on sidoksissa I tai W ohjelmiin, se määrää pitkälti, ei kehumiset tai mieltymykset.
    Se tabletti on kuitenkin 'vain' tabletti.

    Nimenomaan.

    Olen seurannut vierestä ja muutamia tunteja uhrannut siskoni virityksille. Hänellä kun on alustoja useita käytössä. Samsungin tabletti, win läppäri, i tietokone ja puhelin sitten taas omansa.
    En itse tykkää win 8 joka minulla on läppärissä mutta, käyttöympäristö ja yhteensopivuus muitten talouden laitteiden kanssa tuon määrää.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
    • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #28 : 21.04.2014 kello on 11:59 »
    Nimenomaan.

    Olen seurannut vierestä ja muutamia tunteja uhrannut siskoni virityksille. Hänellä kun on alustoja useita käytössä. Samsungin tabletti, win läppäri, i tietokone ja puhelin sitten taas omansa.
    En itse tykkää win 8 joka minulla on läppärissä mutta, käyttöympäristö ja yhteensopivuus muitten talouden laitteiden kanssa tuon määrää.
    No tuota, onhan meilläkin läppäreis; Linux, iOs, Win7 ja täppärinä Sampan 7" WiFi & puhelimina 2 iPhone 5c ja 1 Sampan S4.
    Voin sanua jottei nämä kaikki kyl yhteen pelaa, mut toi sampan täppäri on kyl ihan hyvä autonavina (NavFree) Suomessa (muualla en viel oo kokeillu, kun vasta sain tuon)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:26
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #29 : 21.04.2014 kello on 12:32 »
    No tuota, onhan meilläkin läppäreis; Linux, iOs, Win7 ja täppärinä Sampan 7" WiFi & puhelimina 2 iPhone 5c ja 1 Sampan S4.
    Voin sanua jottei nämä kaikki kyl yhteen pelaa, mut toi sampan täppäri on kyl ihan hyvä autonavina (NavFree) Suomessa (muualla en viel oo kokeillu, kun vasta sain tuon)

    Käytöstä tuo on pitkälti kiinni ja nimenomaan käytössä olevista ohjelmista. Meillä Office ohjelmat on tärkeä osa käyttöä ja se että, pystyn siirtämään ne tiedostot ilman säätämistä eri laitteiden välillä on tärkeä.

    Jos tabletti on nettikoneena ja sitä ei muuhun käytä tai jos sillä käytetään rajallinen määrä ohjelmia, yhteensopivuudella ei ole niin suurta merkitystä.

    Toimivan kokonaisuuden kun haluaa ja erilaisten sovellusten siirto koneiden välillä on tarpeen, helpoiten pääsee pysymällä samalla alustalla.