rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Hyvä tabletti  (Luettu 14607 kertaa)

  • Vieras
  • Hyvä tabletti
    « : 20.04.2014 kello on 18:40 »
    Mikäs olis hyvä hangattava laite mukaan matkalle.
    Varmaan se on n. 10 tuumaa, eikä tarvii olla korttipaikkaa
    kun puhelimen kautta saa yhteyden ulkomaailmaan.

    Joku i-laite. ?

    Neuvoista kiitollinen, kun en itse ymmärrä.

    t. Vesa

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #1 : 20.04.2014 kello on 19:01 »
    se omppu löytyy meiltä
    ja en voi moittia   Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:13
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #2 : 20.04.2014 kello on 19:14 »
    Samsung Galaxy Tab II 7" ja III 7" sekä 10" löytyy talosta, joten lienee aika selvää mikä on allekirjoittaneen suosikki :D Ja nythän tuli vielä IV, jossa on edelleen parannettu noita ominaisuuksia Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
    • Kulkija
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #3 : 20.04.2014 kello on 20:26 »
    Riippuu siitä, mitä etsii.

    Jos haluaa selvitä helpolla ja nauttia laitteen käytöstä ilman huolia, niin iPad.

    Jos on muita prioriteettejä ja osaa ja haluaa säätää, niin sitten voi katsella Android vehkeitä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
    • Autossa on pyörät
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #4 : 20.04.2014 kello on 20:32 »
    Mulla Lumian 2520 , semmoisen myin torstainakin asiakkaalle .Tuli puolivuotias ipad retina vaihdossa, sekin kelpasi heti. Kai ne hyviä on monikin. Ylivoimaiset   liitännät ja specksit Lumiassa

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 2.04.2024 kello on 21:49
    • Jaa mitä että?
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #5 : 20.04.2014 kello on 20:33 »
    Samsung löytyy, enkä ole nähnyt tarvetta säädellä :) hyvin on käytössä toiminut. Löytyy korttipaikka, mutt nykyään käytetään vain todella harvoin, puhelimen jako päällä jos ei olla kotona.

  • Vieras
  • Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #6 : 20.04.2014 kello on 20:37 »
    Riippuu siitä, mitä etsii.

    Jos haluaa selvitä helpolla ja nauttia laitteen käytöstä ilman huolia, niin iPad.

    Jos on muita prioriteettejä ja osaa ja haluaa säätää, niin sitten voi katsella Android vehkeitä.

    Varmaankin helpokäyttöinen ilman säätämistä on
    kuitenkin käyttäjän toiveet ja tarpeet.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #7 : 20.04.2014 kello on 20:45 »
    Minä tietysti Ebay:sta 90 euron laitteen tilasin ja päälle parikymppiä meni tullia .
    Viimesen mallinen androidi .
    Jovain pelittää puhelimen kautta sen mitä peruskäyttöä minä tarvitsen .
    Samat laturitkin käy siihen kuin Samsungiinkin niin ei tarvitse usiampia mötiköitä kulettaa .
    Eli isompaa näyttöä kuukkelin navikaattoriksi ko se puhehaku on niin kiva guukkelissa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.08.2016 kello on 22:53
    • Satunnainen haahuilija
      • Satunnainen haahuilija
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #8 : 20.04.2014 kello on 21:14 »
    Kokemusta on sekä 10" iPadista että Samsungin 7" Android-laitteesta. iPadissa on paljon hyvää (mm. näyttö ja akkukesto), mutta vähänkään pitempiä tekstejä sillä on tuskallisen hidasta kirjoittaa. Androidiin saa monia hyviä näppäimistöohjelmia, joista itse olen tykästynyt Swiftkey -nimiseen keksintöön. Ostin Samsungiini pari lisäpalikkaa, joista toinen on USB-portti (mahdollistaa esim. muistitikun liittämisen) ja toinen on muistikortinlukija (kuvien kopioimiseksi kamerasta tablettiin). En tiedä, saako iPadiin moisia.

    10-tuumaisen näyttö riittää jo vaikka mihin, mutta 7-tuumainen on kevyenä laitteena useammin mukana.

    DOS-aikakauden kasvattina en osaa arvostaa iPadin "helppoutta" - minusta on kovin hankalaa, kun en tiedä, missä tiedostoni ovat ja miten voisin niitä järjestellä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #9 : 20.04.2014 kello on 21:17 »
    Varmaankin helpokäyttöinen ilman säätämistä on
    kuitenkin käyttäjän toiveet ja tarpeet.

    Mutta mikä on käyttäjän käyttö? Itse olen noita pitkään pähkäillyt ja päätynyt siihen että, ostan jonkun jossa win 8 

    Laite korvaisi läppärin matkakäytössä ja satunnaisesti siihen kytkettäisiin anysee digiviritin.  Linkissä jotain siitä ja se vaatii usb liitännän.  http://www.iltalehti.fi/digi/200811068536587_du.shtml 

    Haluan myös Officen ohjelmat ja muutamat tiedostot kulkemaan mukana jos vaikka innostuu tekemään jotain hyödyllistä tien päällä tai työhuoneella. Tämä sitten taas vaatii näppäimistön.

    Lähinnä tuo kuitenkin tulee netissä pyörimiseen ja siksi näen kortiipaikan tarpeelliseksi.

    Tuo KEVin mainitsema Lumia on varteenotettava vaihtoehto meillä.

    *****
    • Saittisähläri
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:59
    • Epsoo
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #10 : 20.04.2014 kello on 21:20 »
    Mikäs olis hyvä hangattava laite mukaan matkalle.
    Varmaan se on n. 10 tuumaa

    Itse pitäisin sopivampana reissuun 7" tablettia, se kun on sopivan pieni vaikka povariin, ja silti riittävän iso näyttämään saman kuin 10".

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:16
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #11 : 20.04.2014 kello on 21:30 »
    Mutta mikä on käyttäjän käyttö? Itse olen noita pitkään pähkäillyt ja päätynyt siihen että, ostan jonkun jossa win 8 

    Laite korvaisi läppärin matkakäytössä ja satunnaisesti siihen kytkettäisiin anysee digiviritin.  Linkissä jotain siitä ja se vaatii usb liitännän.  http://www.iltalehti.fi/digi/200811068536587_du.shtml 

    Haluan myös Officen ohjelmat ja muutamat tiedostot kulkemaan mukana jos vaikka innostuu tekemään jotain hyödyllistä tien päällä tai työhuoneella. Tämä sitten taas vaatii näppäimistön.

    Lähinnä tuo kuitenkin tulee netissä pyörimiseen ja siksi näen kortiipaikan tarpeelliseksi.

    Tuo KEVin mainitsema Lumia on varteenotettava vaihtoehto meillä.


    http://www.verkkokauppa.com/fi/product/37333/dnrct/Asus-Transformer-Book-T100TA-10-1-HD-Atom-Z3740-2-GB-64-GB-W

    Tos'o Ohvise valamiina . . .

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:19
    • Kulkija
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #12 : 20.04.2014 kello on 21:41 »
    Vähänkin raskaampaan käyttöön on kevyt läppäri hyvä. Tabletin käyttötarkoitus on toinen.

    Mulla (meillä) mukaanotettava valitaan iPhone - iPad (mini ja normaali) - Macbook Air 13"  akselilta. Ite pidän viimeisestä eniten, jos vain tila sallii raahaamisen, ja kulkineeseen sekin sopii ja piiloutuu, tai kulkee vaikka repussa, jos auto ei ole turvallisessa paikassa. Raahattavista läppäreistä ei taas oikein ole reissukäyttöön, mun mielestä.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:39
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #13 : 20.04.2014 kello on 21:42 »
    Mutta mikä on käyttäjän käyttö? Itse olen noita pitkään pähkäillyt ja päätynyt siihen että, ostan jonkun jossa win 8 

    Laite korvaisi läppärin matkakäytössä ja satunnaisesti siihen kytkettäisiin anysee digiviritin.  Linkissä jotain siitä ja se vaatii usb liitännän.  http://www.iltalehti.fi/digi/200811068536587_du.shtml 

    Haluan myös Officen ohjelmat ja muutamat tiedostot kulkemaan mukana jos vaikka innostuu tekemään jotain hyödyllistä tien päällä tai työhuoneella. Tämä sitten taas vaatii näppäimistön.

    Lähinnä tuo kuitenkin tulee netissä pyörimiseen ja siksi näen kortiipaikan tarpeelliseksi.

    Tuo KEVin mainitsema Lumia on varteenotettava vaihtoehto meillä.
    Mullahan oli tuo iPad, mutta kun se ei oikein ollut yhteensopiva Windows ohjelmien kanssa.
    Nyt on Dell Latitude 10 st-2 käytössä. Se on ainakin yhteensopiva Windows ohjelmien kanssa, koska siinä on Win 8.1 Pro ja lisäksi Office paketti. SIM korttipaikka on integroitu.

    Hyvää siinä on se, että ohjelmat pelaa ja perusliitännät löytyy.

    Huonoa on se, että näppistä ei ole erikseen saatavana. Karttaohjelmat ovat alkeellisia. Tässä mallissa ei ole ilmeisesti autolaturiakaan. Lisäksi tämä laite on ollut varsianainen maanantaiyksilö. Lähes kaikki sisuskalut on jo vaihdettu ja nyt menee jo toista kierrosta.

    Jos nyt hommaisin tabletin, niin se olisi varmaankin Lumia. Niitä karttoja lähinnä kaipailen. Koko saisi kyllä olla pienempi, kuin 10".
    Tällä hetkellä 12" HP Elitebook Hybridi lähtee helpommin matkaan, koska siinä on normaali näppis. Tabletin siitä saa kun taittaa kosketusnäytön näppiksen päälle. On vain aika raskas ja akun kesto vain n.4 tuntia.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
    Vs: Hyvä tabletti
    « Vastaus #14 : 20.04.2014 kello on 22:01 »