Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Odotin kalliimpaa (lauttahinnat)

(1/4) > >>

Hauho:
Tilasin tänään meno-paluun Naantali-Kappelskär-Naantali meno 3.6. paluu 16.6. 2 aik+lapsi 9v+auto alle 8 m+hytti A3.  Kokonaishinta oli 280,80.
Hinnassa oli ennakkotilausalennu s 20 % kaikesta.  Voitti SFC:n ./. 10 % alennuksen.

Alan:
Ja ruuat kuuluu yhä hintaan?  Thumb

Ei tuo paha ole. Jos ajat Tanskaan asti niin kannattaa mennä Juutinrauman siltaa ja katsoa sitä ennen Silta -rikossarja (ellei ole jo katsottuna).

Weicco:
Ja lisäksi alkoholittomat koko matkanajan, sen kun vaan ruokapuolen tiskiltä hakee  Thumb

Alan:
Helsinki-Travemünde, auto alle 6 metriä, 2 aikuista ja halvin hytti. 460,20 matkamessutarjoukse lla. Ruuat päälle 65 euroa per henki.

Iso tuoppi 3,50 eur, mutta saatan ottaa hyttiin muutaman Leffen alkupaloiksi.

Hauho:
Kyllä Alanille!  Ruuat ja kahvit kuuluvat hintaan.  Leppoisa, pääosin jopa hiljainen tunnelma koko laivassa.  Olen noin kerran vuodessa tehnyt edestakaisen matkan jo usean vuoden ajan (en tosin juhannus-elokuun loppu välillä) ja yhtään humalaista (edes kartanlukijaa) en ole tavannut.

Samahan se on Hki-Trave välillä.  Myöskin sen edestakaisen olen vuosittain liikkunut.  Ei sielläkään ole häiriköitä.  Joten suosittelen noita myös lapsiperheille.
Parannettavaa molemmilla linjoilla Finnlinesilla olisi Saksan linjalla enemmän, Ruotsin Naantali-Kappelskär-Naantali linjalla vain vähän.

Omituista tuo Saksan matkailuvehkeiden lastaus vasta yleensä puolenyön jälkeen. (Olen kymmenen vuoden ajan tarkkailut omien matkojen aikana)
Vain kerran olen päässyt n klo 24 laivaan.  Yleensä vasta klo 1-3.  Olen kuitenkin satamassa aina jo noin klo 19 eli ennenkuin edes lipputarkistus/sisäänajo alkaa.
Tuon laivassa olevan rampin takia ei olisi estettä ottaa sisään heti laivan saavuttua ja tyhjennyttyä eka satsi karavaanareita.  Ei väliä vaikka hytin saisi vasta hiukan myöhemmin. (Varsinkin ei sesonkina siivooja-auto tulee ennen puoltayötä pois laivasta).
Jos ramppi on perien edessä ei sen nosto/lasku kestä kuin 10 min yhteensä eli voisi toisen kerran ottaa karavaanareita vielä ennen puoltayötä ja viimeinen kerta ennen laivan lähtöä.
Mutta Finnlinesille on halvempaa seisottaa karavaanareita mäljäällä kuin maksaa niille perien kuljettajille puoli tuntia kauemmin minkä karavaanareiden yksi sisäänotto maksimissaan kestää.  (ja miksei voisi sillä aikaa lastata alempaa kantta?  Koko ajan tuntuu ettei hommat ole hanskassa.
Voi kun tulisi kilpailua jolloin olisi Finnlinesin pakko parantaa laatua palvelussa.  Nykytoiminta johtaa linjan loppumiseen.

Yöllä tuolla möljän jonossa tulee mieleen tuo Seppo Rädyn toteamus:  Saksa on p-ska maa!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View