rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Matkailuauton sähkökaavio.  (Luettu 25840 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:29.03.2021 kello on 15:44
  • Ei ole riemulla rajaa kun Fiatilla ajaa.
Vs: Matkailuauton sähkökaavio.
« Vastaus #30 : 10.04.2014 kello on 21:40 »
Itte ku tekee ni tulee tekijänsä näkönen. Virtaahan kulkee sitte ja aika paljon kulkeekin vaikka kuormitus hupiakun perässä on pieni, niin jotta sen auton voi polttaa myös löysällä liitoksella, ja siltä ei se sulake sitte oikein suojaa.

Itse asennus kaikkineen ei ole ongelma,mutta tuota sulake kokoa vielä mietin eli kyl ne 150A saavat sitten olla vai..?
Ajattelin vaan et jos jotain vikaa jostain syystä ilmenee niin sulake kärvähtää kans sopivassa ajassa,eikä sitten vasta kun konetila liekeissä. 

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Matkailuauton sähkökaavio.
« Vastaus #31 : 10.04.2014 kello on 22:40 »
Kato googlesta jos haluut varmistuksen. Kun sulla on se kaapeli niin sen pituuden ja poikkipinnan mukaan sun pitää mitottaa se sulake.

Autosähkömies oli laittanu mulle 100 ampeerin sulakkeet noin kymmenen neliön johtoon (pituus n. 1 m). Korvasin saman pätkän 35-neliöisellä ja muutin sulakkeen 150 A. Laihempi kaapeli riitti polttamaan sen satasen sulakkeen ylikuormituksessa. Mutta piuhan toisessa päässä pitäisi olla myös minimissään noin 13,5 voltin jännite kun akkua ladataan.

Sulake pitää mitottaa niin ettei se normaalissa käytössä pala ja että oikosulussa sulake palaa ennen johtoa.

Mutta jokanen saa omaansa tehdä niinkuin haluaa. 12 voltin puolella ei normaaleilla käyttäjillä ole rajoituksia. Muistaakseni joku Ah-raja on jonka jälkeen pitää olla joku laittamassa nimi paperiin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Matkailuauton sähkökaavio.
« Vastaus #32 : 11.04.2014 kello on 08:57 »
Tätä aihetta seuranneena tuli ajatus että voisiko palstalle laittaa osio johon voisi laittaa autojen ja vaunujen sähkökaavioita(ei mitään ylimääräisiä kirjoituksia) kun niitä välillä kysellään.Itsellä olisi 2002 fiat-hymerin alkuperäiset kaaviot jotka voisin skannata mutta en viitsi nähdä vaivaa jos ne hukkuvat tänne kirjoitusten sekaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.01.2024 kello on 21:57
Vs: Matkailuauton sähkökaavio.
« Vastaus #33 : 11.04.2014 kello on 22:09 »
Tätä aihetta seuranneena tuli ajatus että voisiko palstalle laittaa osio johon voisi laittaa autojen ja vaunujen sähkökaavioita(ei mitään ylimääräisiä kirjoituksia) kun niitä välillä kysellään.Itsellä olisi 2002 fiat-hymerin alkuperäiset kaaviot jotka voisin skannata mutta en viitsi nähdä vaivaa jos ne hukkuvat tänne kirjoitusten sekaan.

mielestäni hyvä idea.... kannatetaan  Thumb

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 7.01.2024 kello on 17:31
Vs: Matkailuauton sähkökaavio.
« Vastaus #34 : 31.07.2015 kello on 23:04 »
Minun transiitissa edellinen omista on heittänyt releen jontkaan ja korvannut käsikäyttöisellä kytkimellä mökkiakun latauksen. Eli parkissa ollessa jätetään toinen akku pelkästään starttia varten moottorinkäydessä käännän kytkintä ja sitten molemmat akut saa latauksensa. Näin minulle opetti edellinen omistaja. T. Kaijakatariina

Lähetetty minun SM-T535 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.10.2023 kello on 09:57
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Matkailuauton sähkökaavio.
« Vastaus #35 : 1.08.2015 kello on 10:58 »
Minun transiitissa edellinen omista on heittänyt releen jontkaan ja korvannut käsikäyttöisellä kytkimellä mökkiakun latauksen. Eli parkissa ollessa jätetään toinen akku pelkästään starttia varten moottorinkäydessä käännän kytkintä ja sitten molemmat akut saa latauksensa. Näin minulle opetti edellinen omistaja. T. Kaijakatariina

Lähetetty minun SM-T535 laitteesta Tapatalkilla
oliko toi kysymys? miten saa palautettua alkuperäiseen automaattiseen kytkentään?

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla: 7.01.2024 kello on 17:31
Vs: Matkailuauton sähkökaavio.
« Vastaus #36 : 1.08.2015 kello on 22:11 »
oliko toi kysymys? miten saa palautettua alkuperäiseen automaattiseen kytkentään?
Juu voisin ensi talvena pyytää jotakuta autosähkötaitoista laittamaan alkuperäiseen kuntoon. Toki hinta vaikuttaa?