Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Peruutusvalon kytin/anturi

(1/3) > >>

kaulit:
Katsastus huomasi peruutusvalon pimentyneen. Missä lie vika, Poltin on ehjä. Sulaketta ei löydy ohjekirjasta. Olen yrittänyt selailla ohjeita netistä tuloksetta. Autoni on Ducato korimallia 244 vm. -06 2,8. Olen huomannut keskusteluissa, että vaihteistossa on peruutusvalokytkin, joka saattaa olla hajonnut. Kävin autoni alla (etupyörien takana).  Sieltä ei näkynyt siihen viittaavaa. En irroittanut pohjalevyä. Ainoastaan valkoinen/muovinen kolmijohtoinen "vempain"näkyi . Voisiko joku ystävällisesti kertoa noviisille tarkemman paikan missä ko kytkin on ja mitä kautta siihen pääsee käsiksi. Samoin sulakeen paikan.

jamppa508:



 Tuossahan se on päällimmäisenä

vaanari61:
-04:sesta meni tuo kytkin rikki.

Kytkimen "liipasin tappi" oli kulunut ( tai se "lirputin" loodan sisältä ), tappi ei painunut tarpeeksi syvälle että olisi tehnyt kytkennän.

Toimi kyllä kun käsin painoi mutta kuka nyt on joka välissä vaihdeloodan sisällä painamassa tappiin ?

Irroita tuo kytkin ja kokeile käsin irtaallaan kytkeekö ?

Lisäys: Tuossa kuvatus vanahasta.


kaulit:
Kiitokseni neuvoista. Kytkin löytyi ilmanpuhdistimen letkujen alta peiliä apua käyttäen. Kytkin toimi. Mutta nyt ongelma mutkistui. Peruutusvalon kantaan tulee pakki päällä  virtaa 11,7V. Mitattu yleismittarilla, valkoinen miinus ja harmaa plussa. (samoin parkkivalolle joka toimii) Lamppu ja liittimet ehjät, mutta valo ei pala.  Asensin  peruutustutkan rosvoten toimintavirran samoista johdoista. Se toimii moitteettomasti, jos peruutusvalon lamppu ei ole paikoillaan. Aivan käsittämötän yhtälö minulle, entä sinulle?

tsahkali:
JOssain on hapettuma...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View