rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?  (Luettu 5695 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.10.2016 kello on 21:07
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #15 : 2.04.2014 kello on 14:12 »
Täytyy vielä yrittää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #16 : 2.04.2014 kello on 15:48 »
Oletko kokeillut linuxin live-levyä.  Sillä voi vielä yrittää päästä kovalevylle.
Aika hyvin jos Linukka osaa "korjata" kovalevyn , sen olen tiennyt (kuullut) että on hyvä, mutta ihan osaisi ehjätä.  :-*

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #17 : 2.04.2014 kello on 15:51 »
Vielä kun sais Windowsin Trumaticilla, niin kyllä kelpais. ;D ;D ;D

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Epsoo
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #18 : 2.04.2014 kello on 16:06 »
Aika hyvin jos Linukka osaa "korjata" kovalevyn , sen olen tiennyt (kuullut) että on hyvä, mutta ihan osaisi ehjätä.  :-*

Osaa lukea sotkuun menneitä osioita paremmin kuin windows (esim. tilanteessa jossa windows ei löydä osiota), joten sitä kautta voi levyltä saada tiedot ulos. Been there, doing that.

http://youtu.be/Exq-aWBmRyI

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 20:56
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #19 : 2.04.2014 kello on 16:11 »
Osaa lukea sotkuun menneitä osioita paremmin kuin windows (esim. tilanteessa jossa windows ei löydä osiota), joten sitä kautta voi levyltä saada tiedot ulos. Been there, doing that.

http://youtu.be/Exq-aWBmRyI

Juuri tätä yritin tarkoittaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #20 : 2.04.2014 kello on 16:15 »
Mulla on tuossa http://www.hiren.info/pages/bootcd , sieltä löytyy kyllä työkaluja.
Samoin on yksi 1 teran WD joka ei tunnistu, ei sitä saanut Windows , Hirenin ohjelmat eikä Linux toimimaan.
Oli yhden asiakkaan ulkoisena kiekkona ja sairas määrä kuvia katosi.  Thumbd

Onneksi sain kaivettua jo formatoidusta kiekosta (hänen entisen viallisen läppärin) joku 15.000 kuvaa  ;)

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Epsoo
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #21 : 2.04.2014 kello on 16:50 »
Mulla on tuossa http://www.hiren.info/pages/bootcd , sieltä löytyy kyllä työkaluja.

Itsekin käytin tuota joskus vuosiavuosia sitten, kunnes löysin paremman. Tuossa kun on se huonopuoli että se vaatii toimivan koneen, eli viallinen kova pitää siirtää.

Esim. Knoppix taas ei vaadi ruuvailuja, vaan riittää että boottaa sillä koneen käyntiin. Ja on monipuolisempikin.

"Windows may have some problems in dealing with bad sectors on a damaged hard disk, so the best solution is to use a Linux OS to copy data to another hard disk."
http://www.cgsecurity.org/wiki/Damaged_Hard_Disk

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #22 : 2.04.2014 kello on 19:25 »
Kyllä mun Hiren on boottaava , siihen on tullut kauheasti lisää vuosien saatossa. Jo ainakin 9.7 oli boottaava jossa myös virtuaali Windows.
Nykyinen on 15.jotain

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:02
  • Epsoo
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #23 : 2.04.2014 kello on 20:29 »
Kyllä mun Hiren on boottaava , siihen on tullut kauheasti lisää vuosien saatossa. Jo ainakin 9.7 oli boottaava jossa myös virtuaali Windows.
Nykyinen on 15.jotain

"The best option is to transfer your hard drive to another computer. Transferring the Hard disk drive to another computer is best because it will prevent the drive from being over written, and potentially allowing you to retrieve files from the disk just by using Windows Explorer to look through file structures. If you have damaged or erased important operating system files, but the partition information is still readable Windows will not boot."

"If you have only one hard drive with a single partition that is no longer bootable, file recovery becomes more difficult. Because most recovery programs will need a place to copy recovered data, and if you are using the same drive which has the lost data on it you will be destroying more data than you save."

(Hiren & Pankaj's Homepage: Hard Drive Data Recovery using Freeware Programs)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:32
  • Autossa on pyörät
Vs: Toshiba ei käynnisty..tai käynnistyy mutta ei?
« Vastaus #24 : 2.04.2014 kello on 20:42 »
No en tiedä, ainakin minun romppu on boottaava, tule katsomaan tai teen kopion sulle  Thumb

Eri asia jos haluaa jotain siirrellä , mutta levyllä oleva Ghost esim toimii natiivina ja sen toisen kovon voi laittaa usb telakkaan