Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ducato katonkorotus?

(1/3) > >>

jmies:
Minulla on Fiat Ducato Maxi vm. 1990 joka on rekisteröity aikoinaan erikoisautoksi. Haluaisin muutoskatsastaa sen verovapaaksi matkailuautoksi, mutta asuintilan korkeus on 183cm, 187cm ilman eristeitä/kattolevyä. Lain mukaan asuintilan korkeus pitää olla 190cm ja se alue vähintään 40cm leveä sekä 40% asuinosan pituudesta. Elikkä ainoa vaihtoehto jos haluan saada sen verovapaaksi matkailuautoksi on korottaa kattoa.

Onko kukaan täällä tehnyt katonkorotuksen? Tiedättekö jonkun firman joka voisi tehdä katonkorotuksen PK-seudulla? Paljonko maksaa? jne.

Toinen vaihtoehto on tehdä se itse. Siinä tapauksessa, tietääkö kukaan mistä saisi jonkun sopivan korotuspalasen? Esim. joku lasikuitu systeemi kelpaisi varmaan.

Kolmas vaihtoehto olisi maksaa siitä verot, jotka olisivat 35% uudesta vastaavasta Ducatosta, eli vajaat 11000EUR. Juu ei kiitos!

Neljäs vaihtoehto on myydä auto ja ostaa pakettiauto joka on jo muutoskatsastettu matkailuautoksi. Löysin pari sellaista jotka olisivat sopivan hintaisia, mutta surullinen juttu on se että ostin juuri tämän auton ja kone on sen verran hyvässä kunnossa että en haluaisi siitä luopua (vain 50tkm ajettu).

Vinkkejä ja kommentteja kiitos!

RR:

Jos siistin haluaa niin kuvetta kaivamaan. Tosin ei mitään hajua mitä tommosen rahti suomeen maksaa. Saattaa tulla halvemmaksi ajaa saksaan, asennuttaa katto ja ajaa kotiin.

http://www.reimo.com/fi/G-rakentaminen/GD-katot/GDP-fiat_ducato_katot/

joku oli korottanut vanhan mersun katon purkaamolta löytämällään katolla. Siitä tullee varmaan ihan siistikin.

Minä tein kyhmyn itse vanerista, uretaanista ja lasikuidusta. Kyllähän se on ihan just sen näkönen ku on tekijänsäkin.

Mutta eikös toi erikoisautostatus ole nimenomaan se himoittu mitä ei enää saa?

tsahkali:
Kuljeskeles kylillä katselemassa, minkälaisia korotuksia Ducatoissa on.  Viranomaisella kuitenkin on omat vaatimuksensa.
Kysäise sitten vaikka Auto-Lehtiseltä Salosta, löytyisikö tarpeeksi korkea katto

jus66si:
Tee "peräkammarin osastoon" lattiaan katsastusvaatimuste n kokonen reikä ja rakenna siihen lokero jonka pohjasta mitattuna tulee tuo pystymitta täyteen. Retkeilyautoissa on jotain sovelluksia näistä ollut. Ei tarvi kattoa korotella.

"Sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta. Omamassa (nykyisin ajokuntoisen ajoneuvon massa) on vähintään 1 875 kg. Mittaus tehdään käyttöönottoajankoh dan voimassa olleiden säädösten mukaan"

Lähde: http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/ajoneuvoluokat

Aakku:
Eikös CasaCar tehnyt noita pitkiä kattoikkunoita korottaakseen korkeuden?
Eikös sieltä voisi kysyä, kun heillä on sitä praktiikkaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View