rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun  (Luettu 34143 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #45 : 8.07.2015 kello on 19:41 »
Omaa asuntovaunun langatonta peruutuskamerajärje stelmääni, joka tässä viestiketjussa onkin esitetty, on tullut alkukesän aikana sekä korjailtua että päivitettyä.

Langaton lähetin & vastaanoton -pari 'kypsähti' ekalla kesän reissulla ilmeisesti jatkuvaan päälläoloon. Toimi kytkennän jälkeen muutaman minuutin ennen kuin sammui ja toimi taas hetken jos sai välillä viilentyä. Ostin tilalle ja asensinkin vielä samanlaisen uuden parin, toivottovasti tämä pari toimisi pidempään. Varmuuden vuoksi pujottelin myös RCA-piuhan 'hollille' jos joutuupi reissussa siirtymään langattomasta takaisin langalliseen versioon.

Auton ikkunassa alkoi olla jo vähän liiankin tungosta kun tuli ostettua myös autokamera. Siksi päädyinkin vielä tilaamaan eBaylta 7 " taustapeilin päälle tulevan näytön aikaisemman tilalle, tämä uusi näyttö tuli viime viikolla. Näytön kiinnitysjalat venyvät juuri ja juuri Volvon peruutuspeilin päälle - saapi nähdä miten kestää käytössä. Samalla asensin sähkö- ja RCA-piuhat kiinteästi siten, että ovat poissa näkyvistä, eikä näytön tupakansytytinpisto kkeeseen tuleva virtapiuhakaan ole enää muiden piuhojen 'viidakossa. Virran otin takalaatikossa olevasta sulakerasiasta ja välissä on sulakkeet & katkaisija systeemin kytkemiseksi päälle/pois. Nyt on kokeiltu uutta yhdistelmää pihalla, mutta kokemusta käytössä ei vielä ole.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:31
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #46 : 8.07.2015 kello on 21:24 »
Itse asensin vaunuun sisäpuolelle telineen Sonyn AS30V kameralle takaikkunan yläpuolelle, http://www.sony.fi/electronics/actioncam/hdr-as30v ja jännitteensyötön USB-laturille. Siitä sitten WLANilla veturiin jossa 10,1" tablet. Pihassa toimi, liikeenteessä ei ole vielä kokeiltu, tarkoitus olisi käyttää jatkuvasti päällä olevana siirtymien aikana niin voi seurailla takana tulevaa liikennettä ja toki myös peruuttaessa. Kameraa en ostanut pelkästään tähän käyttöön, tämä on vain yksi mahdollisuus hyödyntää hyväksi todettua kameraa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #47 : 14.07.2015 kello on 14:09 »
Viikonlopun reissun aikana tuli nyt testattua uudistettu langatonta peruutuskamerasetti ä. Tosin järjestelmä muuttui langalliseksi jo puolen tunnin reissun jälkeen.
Nyt tuli ainakin itselle todistettua, etteivät halvat 2,4 Ghz langattomat lähetin-vastaanotin parit siedä jatkuvaa päällä pitoa. Hankkimani uusi pari 'ylikuumeni' puolessa tunnissa, mutta toimi jälleen moitteettomasti saatuaan rauhassa jäähtyä. Nämä on siis tarkoitettu peruuutuskameran kuvan siirtoon kun peruutellaan, ei jatkuvaan takana tulevan liikenteen seurantaan.

Olin varmuuden vuoksi jo ennakkoon asentanut RCA-kaapelin valmiiksi, joten kytkentä langalliseksi kävi helposti ja nopeasti. Taidan jatkossa tyytyä tähän malliin, koska on tämäki helppo ja toimiva.

Todella tyytyväinen olen hankkimaani 7" näyttöön, joka kiinnitetään peruutuspeilin päälle. Kun on tottunut pelkällä autolla ajaessa välillä katsomaan taustapeiliiin niin samalla logiikalla myös vaunun kanssa toimiminen on todella luontevaa.

Sateesta huolimatta kamera rekisterikilven yläpuolella pysyy yllättävän hyvin puhtaana.
Jos jotain parannusajatuksia vielä miettii, niin nykyisen kameran voisi vaihtaa tuplakameraksi, jotta paremmin näkisi perässä ajavat esim. 60 asteisella kulmalla. Pieniä tuplakameroita en ole onnistunut löytämään kuin yhtä merkkiä eli Trueview Dual, jota löytyy useastakin verkkokaupasta esim. Amazonilta http://www.amazon.com/True-View-Dual-Reverse-Cameras/dp/B006L7P75O , mutta verkkokaupasta riippuen alvillisena toimitettuna  noin 150 euron hinta tuntuu vaan aika kovalta...



*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 1.02.2024 kello on 19:37
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #48 : 15.07.2015 kello on 20:06 »
Yön yli nukkumisen jälkeen tuli tilattua kaksoiskamera vaunun perään  :)

Sen asentamisen jälkeen voinee seurata takana tulevaa liikennettä kuten ilman vaunua vilkaisemalla taustapeiliin, jonka päällä siis tuo 7 " näyttö.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.04.2024 kello on 09:42
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #49 : 19.07.2015 kello on 18:32 »
Kyllä vain on valinnan vaikeus tuon kamera hankinnan kanssa, ostaakko tuota vai tätä, ebay pullollaan vaihtoehtoja ja langatontonkin vielä tarvisi olla  :o
Laittakaas joku malli joka on oikeasti ollut toiminnassa jollakin ja vielä toimisikin....

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:41
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #50 : 19.07.2015 kello on 18:37 »
Sälli asensi autoon jonkun Bilteman langattoman. Hintaa runsaat 100€ ja kuulemma ainakin autossa toimii hyvin. Itse olen sen kuvaa nähnyt mutta ei omaa käyttökokemusta, ihan ok näytti olevan

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:21.04.2024 kello on 09:42
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #51 : 19.07.2015 kello on 19:51 »
Tuo bilteman mallikin on käynyt mielessä mutta toisaalta näitä sais jo muutaman ulkomailta samaan hintaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.03.2018 kello on 11:01
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #52 : 19.07.2015 kello on 20:04 »
http://www.engzet.com/TwinCamera.html








Kolmisen vuotta käytössä ja ei ongelmia,valokuva näytöstä ei tee oikeutta todelliselle näytön kuvalle :-[
Tämä tosin langallinen malli :-[

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.06.2016 kello on 23:11
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #53 : 4.08.2015 kello on 21:12 »
noniin, kohta olis aika laittaa kamera vaunuun. Minkälainen langaton paketti on todettu toimivaksi pitkän vaunun perästä?


Mulla on siis tommonen autossa. http://www.e-ville.com/fi/17-peruutuskamerat/10398-langaton-peruutuskamera-ja-42-naytto.html
toimiiko tämä ja kestääkö lähetin vaunun perässä ja talven pakkasessa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #54 : 4.08.2015 kello on 22:43 »
Minulla kesti ainakin yhden talven. Kuva tosin ajoittain pätki vaikka matkaa ei ollut kuin 6m.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:08
  • Fiat ducato 2.3 JTD 130 Alkov vm.2010
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #55 : 5.08.2015 kello on 06:18 »
Vuoden ollut varmaan kohta. Vielä toimii.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.06.2016 kello on 23:11
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #56 : 5.08.2015 kello on 08:14 »
Vuoden ollut varmaan kohta. Vielä toimii.
Miten oot asentanut kameran ja lähettimen, onko kaikki ulkopuolella? Itse ajattelin sijoittaa lähettimen ilman reikien tekemistä seiniin, kait jonnekin puskuriin tuon saa tuupattua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:41
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #57 : 5.08.2015 kello on 11:01 »
Ennen asentamista pitää miettiä mitä kamerasta haluaa nähdä. Alas sijoitettu kamera näyttää laajan kulmansa takia vaunun/ auton kulmien leveydeltä alle 2m etäisyydellä. Jos haluaa seurata mitä liikenteessä tapahtuu takana tällä asennuksella ei näe kuin ensimmäisen takanatulijan. Ylös sijoitettu kamera voidaan suunnata niin että kulmat näkyy ja taakse muutaman metrin (meillä n. puolet peräkärryn lavasta mahtuu kuvaan autossa). Jos ylös asennetun kameran kulma säädetään näyttämään maata vasta metrin parin päähän sillä pystyy näkemaan paljon takana tulevasta liikenteestä, siis takanatulevien yli.

Pojalla on autossa rekisterikilven yläpuolella kamera ja meillä katon tasalla. Molemmat ok ja oma käyttötarve määrää paikan.

Kaveri mukaan ja kytkee kameran päälle ja siirtää mahdollisesta asennuspaikasta toiseen ja myös kulmaa, niin se itselle paras asennuskohta löytyy

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.08.2018 kello on 21:58
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #58 : 5.08.2015 kello on 13:49 »
Miten oot asentanut kameran ja lähettimen, onko kaikki ulkopuolella? Itse ajattelin sijoittaa lähettimen ilman reikien tekemistä seiniin, kait jonnekin puskuriin tuon saa tuupattua.

Minulla oli vesisuojatun jakorasian sisällä lähetin ja liitokset.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 13:11
Vs: Langaton peruutuskamera asuntovaunuun
« Vastaus #59 : 5.08.2015 kello on 14:27 »
Minulla oli vesisuojatun jakorasian sisällä lähetin ja liitokset.

Mikäli laitoit tuoreehkon 700 sarjan Detskun, niin siihen on helppo laittaa kamera lisäjarruvalon alapuolelle ja kaapelit lisäjarruvalon kautta sisällä. Lähetin sitten sisäpuolen seinään kiinni. Jos ostit minun vanhan Snow:n niin siellä on kaapelointi valmiina :)